Video Marketing
Slimme branding en marketing: ook daarom kent iedereen AFAS
Een voetbalclub, stadion en theaters met je bedrijfsnaam; het is branding die voor Bas van der Veldt en zijn AFAS erg goed werkt. Over de visie en strategie erachter, over marketing, maar ook over zijn onderscheidende personeelsbeleid, vertelt de ceo in deze aflevering van Werkverkeer. En dat doet-ie op weg naar het indrukwekkende, nieuwe AFAS-hoofdkantoor in aanbouw.
,,Er zijn concurrenten die meer dan een miljoen euro naar LinkedIn brengen, om alleen maar online presence te hebben. Wij willen geen online merk zijn, wij willen een merk zijn wat je kunt vasthouden." Bas van der Veldt aan het woord, ceo van AFAS, een van de grootste softwarebedrijven van ons land. Zijn credo: ondernemen is entertainen.
AFAS Live
Van der Veldt zegt onder meer: ,,AZ, het stadion, de theaters, het is marketing waar we beter van willen worden, waarvan we hopen dat het onze naamsbekendheid vergroot, waarmee we nieuwe klanten willen binnenkrijgen. Doneren, geld weggeven doen we ook, wij vinden het belangrijk om ook iets terug te doen, het een belangrijk onderdeel van onze bedrijfsvoering."
In deze aflevering van Werkverkeer rijdt hij met presentator Roland Tameling, in ditmaal een Porsche Cayenne Coupé, door Leusden voor een rondleiding door het nieuwe AFAS-pand in aanbouw (open: december 2020).
Lees ook: AFAS-ceo Bas van der Veldt: 'We moeten kunnen doorgroeien naar 500/600 miljoen jaaromzet'
Werkverkeer is een tweewekelijkse videoserie van De Ondernemer, waarin (top)ondernemers of andere experts uit het bedrijfsleven bij ons instappen. Bekijk hieronder bijvoorbeeld deze eerdere afleveringen of gebruik de Zoek-functie op deze website.
Lees ook: Michiel Muller (Picnic): 'We gaan stevig uitbreiden in Duitsland'
Lees ook: Jaap Korteweg: van Vegetarische Slager naar Veganistische Melkboer
Lees ook: Daarom telt ons land 47 Amac Stores (en een technoclub, van de ceo)
Lees ook: Jordy Cobelens (CEO TW Steel): 'Max Verstappen? Dat zou heel mooi zijn'