De titel ‘BestelautoMerk van het Jaar’ is volgens de ondernemersvereniging een pure gebruikersprijs. Er is geen jury; evofenedex vroeg ondernemers, die dagelijks onderweg zijn met bestelauto’s of ze in hun bedrijf inzetten, naar hun oordeel over aspecten als betrouwbaarheid, brandstofverbruik, dealerservice en vernieuwende techniek.
Mercedes-Benz scoorde zonder uitzondering hoog op onder andere de onderdelen dealertevredenheid, betrouwbaarheid en merkverwachting en zelfs opvallend hoog als het gaat om informatievoorziening rondom zero-emissie en de overstap naar elektrisch rijden.
Lees ook: Dit is 'm dan: de elektrische Volkswagen ID.Buzz Cargo
'Bestelautomerken wedijveren op het gebied van service en productkwaliteit stevig met elkaar'
Thomas Reitsma, manager Vervoer bij evofenedex, zegt verheugd te zijn dat Mercedes door bestelautogebruikers zo wordt gewaardeerd voor de brede informatievoorziening over zero-emissiezones en duurzame modellen. ,,Daar zijn we bij evofenedex extra blij mee, aangezien bedrijven forse stappen moeten nemen op het vlak van duurzaamheid. De uitkomsten van de verkiezing maken ook duidelijk dat de bestelautomerken op het gebied van service en productkwaliteit stevig met elkaar wedijveren om te voldoen aan de vraag van onze achterban. Want voor deze groep ondernemers is hun bestelauto echt het werkpaard waarmee ze hun dagelijkse werk doen.”
Het is voor de tweede keer dat Mercedes-Benz de titel ‘BestelautoMerk van het Jaar’ pakt. Renault won in 2016 de eerste editie van de verkiezing
Mercedes-Benz scoorde met informatieverstrekking over elektrisch rijden en zero-emissie
Het is voor de tweede keer dat Mercedes-Benz de titel ‘BestelautoMerk van het Jaar’ pakt. Renault won in 2016 de eerste editie van de verkiezing. De strijd van dit jaar was volgens de organisatie ongekend spannend, omdat Mercedes en Iveco tot op het laatste moment voortdurend stuivertje wisselden.
In de categorie ‘totale gebruikerservaring’ eindigden beide merken zelfs gelijk in het door gebruikers toegekende aantal sterren. Mercedes had echter net iets vaker een eerste plaats bij onderdelen als dealertevredenheid, innovatief vermogen, betrouwbaarheid en vooral ook dus de informatieverstrekking over elektrisch rijden en zero-emissie.
Lees ook: Ondernemersorganisaties willen af van ‘excessieve heffing op nieuwe bestelauto'