De tweede collectie van YU is, net als de vorige, ontworpen door Danique Merkestein. Alle ontwerpen op de kleding worden gemaakt door jonge kunstenaars, die zich verbonden voelen met dit maatschappelijk probleem. Op de rug van de nieuwe collectie staat een ontwerp waarin het woord FEEL is verwerkt. Hieromheen staat de campagneslogan DARE TO FEEL.
Het doel van deze campagne is jongeren aansporen over hun gevoel te gaan praten. 'Wees niet bang en schaam je niet, maar spreek juist uit hoe je je voelt. Over je problemen en gevoelens praten is de eerste stap naar een beter psychische gezondheid', aldus de jonge ondernemers achter de fashion-startup.
De winst die wordt overgehouden aan de verkoop van de nieuwe collectie wordt volledig gedoneerd aan MIND, een goed doel dat de geestelijke gezondheid van Nederland wil verbeteren
Momenteel is 23,8 procent van de jongeren tussen de 18 en 25 jaar psychisch ongezond
De eerste collectie van YU Amsterdam genaamd Locked-In is sinds 26 november online te koop. Uit alle reacties blijkt volgens de startup dat mensen behoefte hebben aan de boodschap die het merk YU probeert over te dragen. ,,Er zijn veel positieve reacties. Inmiddels starten er steeds meer gesprekken over mentale problemen." De keiharde cijfers spreken helaas de waarheid. Op dit moment is 23,8 procent van de jongeren tussen de 18 en 25 jaar psychisch ongezond. Dit is ruim 10 procent meer dan 2019, volgens de cijfers van het CBS.''
Winst nieuwe collectie gaat naar het goede doel MIND
De winst die wordt overgehouden aan de verkoop van de nieuwe collectie wordt volledig gedoneerd aan MIND, een goed doel dat de geestelijke gezondheid van Nederland wil verbeteren en alle mensen die worstelen met hun psychische gezondheid wil steunen. Vrijdag 18 februari is de nieuwe collectie van YU online verkrijgbaar.