Support ondernemersSupportondernemers-1

Ondernemer creëert online shoppingplatform voor door crisis geplaagde kleine winkelier

 
Foto: Unsplash
 
Geschreven door:
Leestijd 2 minuten

Omdat in deze gekke tijd de mensen zoveel mogelijk binnen moeten blijven, heeft de Amsterdamse ondernemer Barbara Kerseboom (eigenaar CODA Amsterdam) een nieuw online shopping platform gecreëerd. Voor collega-ondernemers en voor consumenten die lokale ondernemers een hart onder de riem willen steken.

Lees verder onder de advertentie

Bij het begin van de sociale lockdown in Nederland bedacht Kerseboom al kant-en-klare boxen met lockdown essentials uit haar collectie – vitamine supplementen, wc-papier, hand sanitizers, zeep en meer. Uit het gemis van persoonlijk contact met klanten ontstond begin deze week dit nieuwe virtual shopping-concept dat zo dicht mogelijk bij écht winkelen in de buurt komt: virtual shoppen via FaceTime of Whatsapp videobellen.

Virtueel rondje door de winkel

De winkelier en klant maken samen een rondje door de winkel zodat de klant op beeld kan zien hoe de producten eruit zien, hij kan persoonlijk advies krijgen - bijvoorbeeld voor een nieuwe crème, make-up of scheerproduct - en er is echt intermenselijk contact, het gewone praatje dat zo veel mensen missen. Ervan uitgaande dat startup CODA niet de enige winkel zonder online shop en met behoefte aan klanten is, heeft het CODA-team een nieuw Instagramplatform gecreëerd voor alle Nederlandse retailers die in hetzelfde schuitje zitten: @MYVIRTUALSHOPPINGMALL.

Deelname is kosteloos, ook toegankelijk voor minder ‘tech savvy’-ondernemers en is er puur op gericht om elkaar in deze moeilijke tijd te versterken

Barbara Kerseboom, ondernemer
beeld deondernemer
Lees verder onder de advertentie

Het concept voor de ondernemer

Deelnemende winkeliers posten een foto van hun winkel op hun eigen instagramfeed met eronder de volgende informatie: openingstijden (er moet iemand fysiek in de winkel aanwezig zijn), telefoonnummer(s) en de hashtag #myvirtualshopnl. Het CODA-team zorgt er vervolgens voor dat deelnemers ook zichtbaar worden in het Instagramaccount @myvirtualshoppingmall.

Deelname is kosteloos, ook toegankelijk voor minder ‘tech savvy’-ondernemers en is er puur op gericht om elkaar in deze moeilijke tijd te versterken.

Lees ook: Hoe SJOERD VIS tijdens coronacrisis zorgpersoneel verzorgt

Lees verder onder de advertentie

Het concept voor de consument

Alle deelnemende winkels worden verzameld in het Instagramaccount @myvirtualshoppingmall. Hier zie je in één oogopslag welke lokale ondernemers je kunt steunen. Shoppen wordt weer gezellig en zo persoonlijk als mogelijk in deze tijd. Betaling gaat eenvoudig via een tikkie of bank-overschrijving en de producten worden thuisbezorgd.

beeld deondernemer