Via het open platform kunnen ook klanten en leveranciers zien wie in tijden van corona solidair zijn. ,,Veel consumenten willen, juist nu, ondernemers steunen die hun sociale gezicht tonen”, zegt Tom van der Lubbe, co-founder van Viisi. ,,We vinden dat ondernemers zoals John de Mol veel te veel aandacht krijgen, want een groot deel van de Nederlandse ondernemers toont zich juist solidair met zijn werknemers. De website biedt voor hen een plek.”
Great Place to Work
Great Place to Work ondersteunt dit initiatief. ,,Daar waar leiders van organisaties nu nog vanuit bedrijfsoogpunt geneigd zijn tot meer autoritair crisismanagement over te gaan, zetten wij erop in dat nu gaan leren dat een ‘peoplefirst-strategie’ op de lange termijn het meeste effect zal hebben”, zegt René Brouwers, directeur van Great Place to Work. ,,Wiezetjijopeen.nu toont de goede voorbeelden en dient ter inspiratie voor ondernemers in deze moeilijke tijd.”
Ik denk dat we in deze tijd nog veel zullen leren van de waarde van echte verbinding en de essentie van vertrouwen in het samenbrengen van mensen
René Brouwers, directeur Great Place to Work
#PeopleFirst
Nog voor de officiële livegang hebben de eerste partijen zich al aangesloten. Zij mogen het #peoplefirst-logo dragen. Brouwers: ,,Ik denk dat we in deze tijd nog veel zullen leren van de waarde van echte verbinding en de essentie van vertrouwen in het samenbrengen van mensen: van het applaudisseren voor zorgpersoneel tot samen moeilijke beslissingen voor het bedrijf nemen.”
Van der Lubbe roept solidaire ondernemers op zich aan te melden bij het initiatief. ,,Zij kunnen hun logo insturen voor een plek op het platform. Het zou mooi zijn als we op deze manier samen op kunnen roepen tot meer solidariteit in het Nederlandse bedrijfsleven.”