Evelien Bunnik-Remmelts, medeoprichter en coo van Whoppah: ,,De uitbreiding naar Frankrijk is een belangrijke stap in onze ambitie om een pan-Europese designmarktplaats te worden.” Dankzij aanzienlijke investeringen in een schaalbaar platform in de afgelopen twee jaar kan Whoppah snel groeien in Frankrijk.
,,Door het platform beschikbaar te maken voor Franse klanten, brengen we vraag en aanbod van zowel binnen als buiten Frankrijk samen. Deze uitbreiding biedt liefhebbers van tweedehands design nu ook de mogelijkheid om bijvoorbeeld het beste Dutch design te kopen en brocant design te verkopen aan liefhebbers in andere landen. Dit vergroot niet alleen de markt, maar zorgt ook voor meer diversiteit aan stijlen op ons platform.”
Het Europese netwerkeffect zal ons verder helpen opschalen en onze positie als Europese leider van tweedehands design versterken
Groeiende markt
Er is ook in Frankrijk een groeiende vraag naar het online kopen van tweedehands design. Met een internetpenetratie van bijna 94 procent is het aantal mensen dat zich online oriënteert en daar aankopen doet heel groot. Het is een land waar vintage design en brocante zeer geliefd zijn en waar ook steeds meer waarde wordt gehecht aan circulariteit. Dat biedt ook voor Whoppah enorme groeikansen. De afgelopen jaren groeide het aantal Franse bezoekers van whoppah.com gestaag en er zijn inmiddels een paar duizend verkopers actief.
Grootste Europese speler
Whoppah heeft zich tot doel gesteld de grootste speler in Frankrijk te worden en verwacht er volgend jaar een verkoopvolume van miljoenen euro’s te realiseren. Begin vorig jaar zette het bedrijf de eerste stappen op de Duitse markt en inmiddels laat de onderneming daar al een stevige miljoenenomzet zien. ,,Frankrijk is voor ons een enorm belangrijke markt waar we veel van verwachten. Het Europese netwerkeffect, dat voor een marktplaats zo cruciaal is, zal ons verder helpen opschalen en onze positie als Europese leider van tweedehands design versterken”, aldus Bunnik-Remmelts.
Dit is Whoppah
Whoppah is een marktplaats voor tweedehands design en kunst, waar kopers en verkopers elkaar kunnen vinden om items een nieuw leven te geven. Met een breed assortiment aan meubels en decoratieve objecten streeft Whoppah ernaar om duurzaamheid en stijlvol wonen te bevorderen.
Whoppah is actief in Nederland, België en Duitsland en is opgericht door Thomas Bunnik en zijn vrouw Evelien Bunnik-Remmelts, tevens bestuurders, en wordt mede geleid door Martijn Leenaers, investeerder en cfo. Andere investeerders zijn onder andere Wilfred Genee, Nick Schilder, Winston en Renate Gerschtanowitz, John de Mol, Ad Nederlof, Jaap Kooijman, Lorenzo Bas, Daniel Gebler (cto en mede-oprichter Picnic) en Guido Fambach (Vice President Sales, Just Eat Takeaway).
Lees ook: Wilfred Genee en Nick Schilder investeren in online marktplaats Whoppah