Behalve een nieuwe huisstijl krijgen sommige huismerkproducten voortaan het label ‘Goed verhaal’, zoals producten die duurzaam zijn of van een bijzondere kwaliteit. Het gehele verhaal vinden klanten terug op de achterkant van de verpakking, bijvoorbeeld bij de vrije uitloopeieren, de vers afgebakken appeltaart en de producten die Fairtrade-gecertificeerd zijn.
Het product zelf centraal
Brandmanagers Reinie Cazant en Janneke van den Hoven lichtten de keuze voor de restyling toe: ,,Na acht jaar het PLUS-huismerk met de herkenbare groene band was het tijd voor iets nieuws. PLUS staat voor Goed Eten. Dát willen we laten zien met onze nieuwe verpakkingen. Klanten moeten weten dat ze voor écht goed eten bij PLUS moeten zijn. Daarom hebben we het product zelf centraal gezet - zonder poespas.''
Lees ook: Storytelling: zo vertel je het verhaal van jouw merk
Minder en duurzamer verpakken
Daarnaast grijpt PLUS het moment aan om de nieuwe verpakkingen te verduurzamen. Het aluminium is bijvoorbeeld uit de verpakkingen van de PLUS-koffiebonen en filterkoffie gehaald. De lege verpakkingen kunnen daardoor bij het plastic afval en gerecycled worden. Bij de restyling van de gebaksdozen is een groot deel van het plastic vervangen door karton, wat volgens de supermarktketen op jaarbasis 168 ton plastic bespaart.
De verse sapflessen, maaltijdpakketten, afbakbroodjes, ijsjes en de gebaksdozen liggen al in hun nieuwe verpakking in de winkels. PLUS streeft ernaar binnen vier jaar alle huismerkverpakkingen aangepast te hebben.