Laatste update: 11 december 2021 21:00
UPDATE: Dirk haalt campagne offline
Met het nieuw leven inblazen van haar ‘omschoolweek’ voor horecamanagers heeft supermarktketen Dirk van den Broek zich de woede op de hals gehaald van de club van 120 toprestaurants in Nederland. De actie is intussen offline gehaald, is in dit artikel te lezen.
Eerste omschoolweek leverde 328 sollicitanten op
Kandidaten die de week succesvol doorlopen, krijgen per direct een jaarcontract en gaan aan de slag als supermarkt- of afdelingsmanager, schrijft Dirk in een persbericht. Voor de eerste omschoolweek eind vorig jaar hadden zich maar liefst 328 sollicitanten aangemeld, waarvan er uiteindelijk 75 werden uitgenodigd voor een gesprek.
Marcel Huizing, directeur van Dirk, is verheugd dat het traject zo goed is ontvangen: ,,We zijn blij dat zoveel enthousiaste professionals zich voor het eerste traject hebben aangemeld en dat we een aantal van hen de kans konden geven te proeven aan het vak van manager bij een supermarkt."
Lees ook: #DIRKteur: supermarkt Dirk werft sollicitanten via TikTok
Jaarcontract voor tien kandidaten
Bovendien liet het merendeel van de deelnemende kandidaten weten een goed inzicht te hebben gekregen in de functie en het werken in de supermarkt. 'Het is mooi om te zien dat we dat in slechts één week mogelijk konden maken. Genoeg reden dus om in maart opnieuw op deze manier op zoek te gaan naar mensen die de mouwen durven op te stropen.'
Uiteindelijk kregen zestien kandidaten de kans om te kijken of het werk in de supermarkt hen past en om zich in één week om te laten scholen tot supermarkt- of afdelingsmanager. Van deze kandidaten kregen er tien een jaarcontract.
Geïnteresseerden in de tweede omschoolweek kunnen zich aanmelden via werkenbijdirk.nl/omschoolweek. De omschoolweek gaat op maandag 12 april van start.