Branded content

Revolutie in sappen voor retail en horeca

 
Revolutie in sappen voor retail en horeca Juicevolution
Juicevolution
 
Geschreven door:
Leestijd 4 minuten

Hét sapmerk van Nederland worden en daarna Europa en de rest van de wereld veroveren met gezonde, biologische, lang houdbare fruit- en groentesappen. Felipe Homeylev heeft grote ambities met zijn JuicEvolution. En terecht, de markt voor gezonde dranken groeit, zowel in horeca als in retail. JuicEvolution is er klaar voor. Het heeft de voorraden, de drive en de logistiek om landelijk te kunnen leveren.

JuicEvolution startte drie jaar geleden onder Santi Fresh. Felipe: ,,Met Santi Fresh hebben we veel geleerd en prijzen gewonnen. We weten nu wat de consument lekker vindt en wat ervoor nodig is om zowel retail als horeca te enthousiasmeren.’’ Met de naam JuicEvolution spreekt de sapproducent de volgende generaties aan zoals de Gen Z; dé doelgroep die je als start up wilt bereiken. ,,Over een jaar of 5 is Gen Z de drijvende kracht achter de economie.’’ En er zijn meer cijfers die zijn ambitie om de wereld te veroveren ondersteunen. ,,De sapmarkt in Nederland zal met 16 tot 24 procent groeien de komende jaren. Dit blijkt uit de Compound Annual Growth Rate (CAGR) gecombineerd met de bevolkingsgroei voorspeld door het CBS. In Nederland wordt nu jaarlijks rond de 435 miljoen liter sap gedronken. Dit zal stijgen naar 505 tot 540 miljoen liter. Dat biedt kansen voor de retail, horeca en JuicEvolution.’’

Onze sappen bevatten geen kunstmatige geur-, kleur- en smaakstoffen, worden gemaakt van zongerijpte fruitsoorten en groenten

Van topsport naar gezonde sappen

Felipe groeide op in Vlaardingen en is topsporter geweest. Hij deed aan Combat-Sambo (een MMA-discipline) en was assistent-bondscoach van het Nederlandse Combat-Sambo-team. Sporters vinden gezond drinken en eten belangrijk. ,,Terwijl tachtig procent van wat je in de supermarkt kunt kopen, niet gezond genoeg is.’’ Voor zelf persen hebben sporters geen tijd en horecaondernemers ook niet. Zij kunnen veel tijd besparen met de sappen van JuicEvolution. ,,Zelf fruit en groenten inkopen, persen en mixen? Horeca begint er niet graag aan. Ondertussen vragen steeds meer gasten om een gezonde smoothie of sapje. Onze sappen bevatten geen kunstmatige geur-, kleur- en smaakstoffen, worden gemaakt van zongerijpte fruitsoorten en groenten. Met onze ideale oplossing voor in de horeca, is de besparing op arbeid enorm en zijn de marges flink.’’

Samenwerking Topsport Rotterdam

Sportend Nederland is blij met de sappen van JuicEvolution. ,,Sinds begin dit jaar zijn we officieel partner van Topsport Rotterdam. Deze organisatie neemt ons op in het assortiment voor de atleten in onder andere TeamNL zwemmen, turnen en het vechtsportcentrum. Zestig atleten maken een grote kans om naar de Olympische spelen in Parijs te gaan. Elke sporter krijgt na de training een van onze sappen. We steunen hen met een gezond product op hun weg naar de Spelen.’’

Juicevolution Juicevolution
Juicevolution

Ik wil de groei van frisdrankconsumptie stoppen

Felipe startte al jong als ondernemer. Hij was acht jaar lang als shipbroker en business partner actief met het schoonste containerschip ter wereld. Tijdens de coronapandemie was hij succesvol met desinfectiegel. Binnenkort rondt hij een Executive MBA af in Zwitserland. ,,De minimale leeftijd voor deze studie is 30 jaar. Ik ben op mijn 25e toegelaten vanwege mijn ruime internationale ondernemerservaring. Mijn persoonlijke doel is om in de Forbes onder 30 jaar te komen. Die lijst gaat niet om hoeveel geld je verdiend hebt, maar om wat voor impact je gehad hebt op de markt. Ik wil de groei van de frisdrankconsumptie een halt toeroepen. Ik wil dat mensen ervoor kiezen om een gezondere keuze te maken in hun voeding.’’

Bij ons vind je geen kleine lettertjes die iets anders beweren. We staan voor 100% transparantie

Pioneren voor een bewuste toekomst

In een tijd waarin consumenten steeds bewuster kiezen, onderscheidt JuicEvolution zich met sappen die volledig uit biologische ingrediënten bestaan. ,,Bij ons vind je geen kleine lettertjes die iets anders beweren. We staan voor 100% transparantie,” benadrukt de oprichter. Deze aanpak is een directe reactie op de behoefte aan helderheid en eerlijkheid in productinformatie, met als doel consumenten te helpen gezondere keuzes te maken tegen een betaalbare prijs.

,,Voor JuicEvolution hebben wij verschillende certificeringen zoals fairtrade, vegan en bio. Daarnaast zitten wij in het traject voor non-GMO en halal certificering en verwachten we in 2025 een B-corp te worden, dat houdt in dat wij verschillende topics zoals duurzaamheid en verantwoordelijk ondernemen hebben geïmplementeerd in ons business model.” De productie vindt plaats in Turkije. ,,We persen de sappen koud en onder hoge druk, daarna pasteuriseren wij het om op natuurlijke wijze lang houdbaar te houden, hierdoor hoeft het niet gekoeld bewaard te worden en hebben we minder waste.” De fabriek kan op dit moment 120 miljoen eenheden per jaar produceren. ,,In de zomer van 2024 zijn we klaar om grote retailers met vestigingen in de Benelux te beleveren.’’

Dit artikel kwam tot stand in samenwerking met JuicEvolution.