Podcast

Lennard van Otterloo: ‘Effecten Brexit duren veel langer dan die van corona’

Die no deal-Brexit? Die gaat er bijna zeker komen. Volgens Brexit-expert/ondernemer Lennard van Otterloo, in ieder geval. Wat kunnen we de komende maanden verwachten van de oneindige thriller? En wat is de invloed van de coronacrisis op de onderhandelingen? 'Onze man in Londen' legt het uit in deze podcast.

Boris Johnson Brexit Lennard

Boris Johnson de afgelopen week bij Downing Street 10. Foto: Getty

Van onze redactie 8 september 2020

Sceptisch over plan-Boris Johnson

De Financial Times meldde dat de Britse regering van plan is om met een wetsvoorstel te komen dat belangrijke delen van het eerder afgesloten uittredingsakkoord intrekt. De Brexit-expert is sceptisch over het plan. ,,Ik kan mij niet voorstellen dat de Britse regering dit echt van plan is. De repercussies zullen gigantisch zijn. Waarom zouden ze de moeite nemen om überhaupt te onderhandelen?’’, aldus de expert.

''De effecten van corona zullen minder lang duren dan de effecten van een eventuele harde Brexit''

Lennard van Otterloo, ondernemer en Brexit-expert

Dan de coronacrisis. Wat gaat dat betekenen voor Brexit. ,,Er is in de kringen rondom Johnson gezegd dat de coronacrisis gebruikt kan worden als excuus voor de Brexit-klappen… Maar de effecten van corona zullen minder lang duren dan de effecten van een eventuele harde Brexit’’, benadrukt Van Otterloo.

Drama en chaos bij de grenzen

De no deal-Brexit – Van Otterloo houdt er zeker rekening mee – zal leiden tot drama en chaos, onder meer bij de grenzen. ,,Het Britse equivalent van Transport & Logistiek heeft vorige week nog de noodbel geluid omdat transportbedrijven nog te weinig voorbereid zijn op de gevolgen van een no deal.’’

Lees ook: VNO-NCW heeft grote zorgen om no deal-Brexit

Lennard van otterloo

Nieuwe podcastserie: 'Onze man in Londen'

In oktober start de nieuwe wekelijkse podcastserie 'Onze man in Londen'. Lennard van Otterloo, Brexit-expert/ondernemer, vertelt over de ophanden zijnde no deal-Brexit en de gevolgen daarvan voor Nederlandse ondernemers in het Verenigd Koninkrijk én de ondernemers aan deze kant van de Noordzee.

Brexit ingewikkeld? Onduidelijk? Wie de Brexit Nieuwsbrief van De Ondernemer leest, heeft overal antwoord op. Meld je nu aan!

Ontvang de wekelijkse ‘De Ondernemer Brexit Nieuwsbrief’ met het laatste nieuws, ondernemersverhalen en kansen en bedreigingen rondom de Brexit.

De Ondernemer Podcasts Thijs van Dijk Thijs Talks
Thijs Talks

Caroline van Turennout (Zeeman): 'Online is er nog veel te doen'

Het is alweer tijd voor de achtste aflevering van de podcastserie Thijs Talks. Presentator Thijs van Dijk is nog altijd actief met het samenstellen van het ultieme marketingelftal. De volgende kandidaat is Caroline van Turennout, verantwoordelijk voor de marketing, communicatie en e-commerce bij textielsuper Zeeman. Welke positie krijgt zij op het veld? Beluister nu de podcast. ,,We zijn internationaal al behoorlijk actief. Maar er kan nog meer.''

Details
De Ondernemer Podcasts De Zo Genaamde Podcast
De Zo Genaamde Podcast

Sam Rohn (Red Je Pakketje): 'Een echt goede bedrijfsnaam verzinnen is moeilijk'

Floris Hülsmann ontvangt in aflevering zes van De Zo Genaamde Podcast Sam Rohn, ceo van koeriersbedrijf Red Je Pakketje. Een nog duidelijkere naam kan je je bijna niet wensen. Een naam die sinds 2015 hetzelfde is gebleven ondanks een veranderd businessmodel. Waarom eigenlijk? En bijzonder, zo hoor je in de podcast, de onderneming ontstond uit frustratie. ,,De verzorger verlengt de service van jouw winkel tot aan de deur.''

Details
De Ondernemer Podcasts De Zo Genaamde Podcast
De Zo Genaamde Podcast

Bij Welkom Energie is niet iedereen welkom: 'Wij maken de wereld iets minder slecht'

Naamexpert Floris Hülsmann ontvangt in de studio Jaap Bakker, directeur van Welkom Energie. Opvallend: in tegenstelling tot wat de naam doet vermoeden, is niet elke energieconsument welkom bij het bedrijf. Hoe zit dat dan? Bakker legt het in deze podcast haarfijn uit.

Details
De Ondernemer Podcasts Thijs van Dijk Thijs Talks
Thijs Talks

Auping-marketeer Ine Stultjens heeft geen gouden regels

De zevende aflevering van Thijs Talks gemist? In de jacht op zijn ultieme marketingelftal ging marcom-expert Thijs van Dijk in gesprek met Ine Stultjens, Manager Marketing & Communicatie bij Auping. Op welke positie stelt hij haar op? Luister en laat je inspireren. ,,Ik heb geen lijstje met gouden regels.''

Details
Swish Talent Floris Hulsmann Stephan Gonnissen 2
De Ondernemer

Zo verandert Stephan Gonnissen met Switch de reclamewereld

Stephan Gonnissen is oprichter van het uitwisselingsprogramma voor creatieven bij reclamebureaus: Switch. Hij werkte al in de creatieve wereld vóór de uitvinding van het internet en kent de traditionele reclamewereld als zijn broekzak, maar sinds de digitale golf over reclame rolde, vond hij het pas echt interessant. Waarom? Luister daarvoor naar deze aflevering van de Namarama Show gepresenteerd door Floris Hülsmann.

Details