Podcast

Lennard van Otterloo: ‘Effecten Brexit duren veel langer dan die van corona’

Die no deal-Brexit? Die gaat er bijna zeker komen. Volgens Brexit-expert/ondernemer Lennard van Otterloo, in ieder geval. Wat kunnen we de komende maanden verwachten van de oneindige thriller? En wat is de invloed van de coronacrisis op de onderhandelingen? 'Onze man in Londen' legt het uit in deze podcast.

Boris Johnson Brexit Lennard

Boris Johnson de afgelopen week bij Downing Street 10. Foto: Getty

Van onze redactie 8 september 2020

Sceptisch over plan-Boris Johnson

De Financial Times meldde dat de Britse regering van plan is om met een wetsvoorstel te komen dat belangrijke delen van het eerder afgesloten uittredingsakkoord intrekt. De Brexit-expert is sceptisch over het plan. ,,Ik kan mij niet voorstellen dat de Britse regering dit echt van plan is. De repercussies zullen gigantisch zijn. Waarom zouden ze de moeite nemen om überhaupt te onderhandelen?’’, aldus de expert.

''De effecten van corona zullen minder lang duren dan de effecten van een eventuele harde Brexit''

Lennard van Otterloo, ondernemer en Brexit-expert

Dan de coronacrisis. Wat gaat dat betekenen voor Brexit. ,,Er is in de kringen rondom Johnson gezegd dat de coronacrisis gebruikt kan worden als excuus voor de Brexit-klappen… Maar de effecten van corona zullen minder lang duren dan de effecten van een eventuele harde Brexit’’, benadrukt Van Otterloo.

Drama en chaos bij de grenzen

De no deal-Brexit – Van Otterloo houdt er zeker rekening mee – zal leiden tot drama en chaos, onder meer bij de grenzen. ,,Het Britse equivalent van Transport & Logistiek heeft vorige week nog de noodbel geluid omdat transportbedrijven nog te weinig voorbereid zijn op de gevolgen van een no deal.’’

Lees ook: VNO-NCW heeft grote zorgen om no deal-Brexit

Lennard van otterloo

Nieuwe podcastserie: 'Onze man in Londen'

In oktober start de nieuwe wekelijkse podcastserie 'Onze man in Londen'. Lennard van Otterloo, Brexit-expert/ondernemer, vertelt over de ophanden zijnde no deal-Brexit en de gevolgen daarvan voor Nederlandse ondernemers in het Verenigd Koninkrijk én de ondernemers aan deze kant van de Noordzee.

Brexit ingewikkeld? Onduidelijk? Wie de Brexit Nieuwsbrief van De Ondernemer leest, heeft overal antwoord op. Meld je nu aan!

Ontvang de wekelijkse ‘De Ondernemer Brexit Nieuwsbrief’ met het laatste nieuws, ondernemersverhalen en kansen en bedreigingen rondom de Brexit.

De Ondernemer Podcasts Aandachtstrekkers 30x30cm
Aandachtstrekkers

Goudmijn of valkuil: dit vinden deze online marketingexpert en psycholoog van data

Dat grote bedrijven als bol.com en Spotify data van klanten gebruiken om de consument nog beter te koppelen aan het gebodene en de relatie te verstevigen, dat mag natuurlijk geen geheim meer heten. Maar wat kan jij als ondernemer daarvan leren? Wat zijn de valkuilen? Hoe zit het met privacy? Michel Ariëns en Patrick Wessels leggen het je uit in aflevering 5 van Aandachtstrekkers.

Details
De Ondernemer Podcasts Thijs van Dijk Thijs Talks
Thijs Talks

Caroline van Turennout (Zeeman): 'Online is er nog veel te doen'

Het is alweer tijd voor de achtste aflevering van de podcastserie Thijs Talks. Presentator Thijs van Dijk is nog altijd actief met het samenstellen van het ultieme marketingelftal. De volgende kandidaat is Caroline van Turennout, verantwoordelijk voor de marketing, communicatie en e-commerce bij textielsuper Zeeman. Welke positie krijgt zij op het veld? Beluister nu de podcast. ,,We zijn internationaal al behoorlijk actief. Maar er kan nog meer.''

Details
De Ondernemer Podcasts Aandachtstrekkers 30x30cm
Aandachtstrekkers

'Dat Formule 1 via Netflix slim nieuwe fans scoort, kunnen ondernemers ook'

Wat begint met Netflix, de Formule 1 en de populaire serie Drive to Survive, eindigt in deze podcast met tips voor ondernemers hoe zij zelf die slimme strategie kunnen toepassen om nieuwe fans, klanten, consumenten te binden. Kijktip: Drive to Survive. Luistertip: aflevering 4 van Aandachtstrekkers.

Details
De Ondernemer Podcasts De Zo Genaamde Podcast
De Zo Genaamde Podcast

Hoe EARTH Water volgens Henk Witteveen na b2b-markt ook retailwereld verovert

Henk Witteveen is samen met Patrick de Nekker verantwoordelijk voor het succes van EARTH Water. 100 procent van de nettowinst gaat naar waterprojecten in landen waar het hard nodig is. Ook hebben de twee de overstap gemaakt naar totaal plasticvrij en zijn ze bezig EARTH Water in de supermarkten te zetten. Hoog tijd voor presentator Floris Hülsmann om Witteveen uit te nodigen voor een aflevering van De Zo Genaamde Podcast.

Details
De Ondernemer Podcasts Aandachtstrekkers 30x30cm
Aandachtstrekkers

Is het abonnementsmodel het juiste model voor jouw dienst of product?

In de nieuwe podcastserie Aandachtstrekkers signaleren Michel Ariëns en Patrick Wessels online trends. De investeerder in startups en founder van online marketingbureau .CREW en de consumentenpsycholoog annex Raad van Advies-lid koppelen dat aan de psychologie van de klant. En ze adviseren hoe ondernemers daar goed op kunnen inspelen. In aflevering 1 draait het om abonnementsmodellen en wat de ondernemer aan deze modellen kan hebben. En wat betekent het voor de consument? Je hoort het in de podcast.

Details
De Ondernemer Podcasts Roland Tameling De Ondernemer Onderweg
De Ondernemer Onderweg

Ronald Kooyman (Louwman): hoe je evenementenlocatie èn museum draaiende houdt in coronatijd

Je hebt één van de allermooiste autocollecties van de wereld in een modern museum. Dat pand doet ook dienst als evenementenlocatie, borrels van bedrijven en andere bijeenkomsten. En dan die coronacrisis. Wat doe je dan? In deze De Ondernemer Onderweg vraagt presentator Roland Tameling het de directeur van het Louwman Museum - want daar hebben we het over - Ronald Kooyman.

Details