Financiën

In top 10 meest duurzame kledingmerken wereldwijd: hoe Hul le Kes socialer geluid laat horen

Sjaak Hullekes (links) en Sebastiaan Kramer, oprichters van Hul le Kes. Sjaak Hullekes (links) en Sebastiaan Kramer, oprichters van Hul le Kes. Foto: Hul le Kes
Sjaak Hullekes (links) en Sebastiaan Kramer, oprichters van Hul le Kes. Foto: Hul le Kes
Leestijd 2 minuten
Lees verder onder de advertentie

Het minimale doelbedrag dat de twee oprichters nodig hebben is 50.000 euro. Inmiddels is al 80 procent van dit bedrag opgehaald door klanten, fans en supporters van de missie.

Hul le Kes circulair en inclusief

Vijf jaar geleden begonnen Sebastiaan Kramer en Sjaak Hullekes hun kledingmerk met als doel om gevestigde normen te doorbreken en een duurzaam alternatief te bieden voor kleding.

Sebastiaan: ,,Hoewel er in de kledingindustrie producten worden gemaakt vóór mensen, wordt er geen rekening gehouden mèt mensen”. Dit is de reden dat er naast een focus op volledig circulair produceren ook een sociale werkplaats is voor mensen die door een burn-out, psychose of depressie een afstand tot de arbeidsmarkt hebben.

Lees verder onder de advertentie

Hoewel er in de kledingindustrie producten worden gemaakt vóór mensen, wordt er geen rekening gehouden mèt mensen

Kledingmerk in duurzame top Cosh!

Afgelopen 5 jaar is er een stevige basis gelegd voor verdere groei en werd Hul le Kes al uitgeroepen door Cosh!, een modeplatform dat publiceert over duurzame kleding en lokale fashionondernemers, als een van de 10 meest duurzame kledingmerken ter wereld.

Om de beoogde groei te realiseren is wel financiering nodig. Dit halen Sjaak en Sebastiaan momenteel op via een crowdfunding op het platform CrowdAboutNow. Door aan hun netwerk, klanten en supporters van hun missie te vragen mee te investeren, is kleding van Hul le Kes straks op nog meer plekken op de wereld te koop.

Vanuit de achterban wordt positief gereageerd op de crowdfunding. Er is inmiddels 40.166 euro opgehaald en met positieve investeerdersreacties zijn de twee ondernemers ervan overtuigd dat het doelbedrag van 50.000 euro gehaald gaat worden.

Lees verder onder de advertentie

Lees oo: Hoe T-shirtmerk Girav gestaag groot werd door ‘klein te blijven qua mentaliteit’

Hul le Kes

Hul le Kes, opgericht door Sjaak Hullekes en Sebastiaan Kramer, herdefinieert de mode-industrie door tijdloos vakmanschap en duurzame innovatie. Meer dan een designerlabel is het ook een beweging die individualiteit, creativiteit en empathie centraal stelt.

Elk kledingstuk vertelt volgens de ondernemers een verhaal, gemaakt in Arnhem met hergebruikte materialen en traditionele technieken. Door imperfectie te omarmen als een vorm van authenticiteit, overstijgt het merk volgens de oprichters vluchtige trends en creëert het tijdloze stukken vol karakter en schoonheid.

Lees verder onder de advertentie

Bekijk hier de voorwaarden.