,,Iedereen kent het”, begint Pieter zijn Pitch. ,,Je rijdt vanuit je werk naar huis en je hebt geen zin of tijd om te koken. Maar je wil wel gezond eten? ThuysVers springt daarop in door kant-en-klaarmaaltijden bij je thuis te bezorgen.”
Vergeleken met andere aanbieders van maaltijden en maaltijdpakketten is Pieter naar eigen zeggen onderscheidend vanwege de hoeveelheid groente in zijn maaltijden. ,, We willen steeds gezonder eten, maar eten te weinig groenten. Nu liggen er natuurlijk kant-en-klaarmaaltijden in de winkel, maar bij de hutspot uit de supermarkt krijg je toch wel het gevoel dat je E-nummers eet in plaats van groenten.”
Bij de hutspot uit de supermarkt krijg je het gevoel dat je E-nummers eet in plaats van groenten
Pieter Duijs ThuysVers
Daarom vind je in zijn vijftig maaltijden waaruit de consument wekelijks kan kiezen altijd 300 gram groente terug. Niet gek, want de vader van Pieter ís groenteboer. Het maken van kant-en-klaarmaaltijden leerde hij dan ook in zijn vaders keuken, waarna ThuysVers in coronatijd uitgroeide tot een landelijk platform. ,,We zijn groot geworden met stamppotten, maar we hebben ook een bami goreng of een Caesar salade.” Daar betaalt de klant tussen de 7 en 10 euro per maaltijd per persoon voor.
Nog een pitch: Ambre en Iris willen Europa veroveren met eigen tequilamerk LALA Tequila
ThuysVers heeft omzet van 3 miljoen euro
Twee jaar geleden stond de omzet nog op 5 ton. Inmiddels is die opgelopen tot 3 miljoen euro. Opvallend is dat Pieters bedrijf de maaltijden door het hele land zélf komt bezorgen. En dus niet samenwerkt met grote pakketbezorgers. ,,Ik wilde in elk hoekje van het land bezorgen, maar de kwaliteit van bezorging met pakketleverancier is dramatisch. De maaltijd moet gekoeld worden en op tijd komen. Daarom hebben we veel geïnvesteerd in een landelijk netwerk. Van Groningen tot Maastricht komt iemand met groene trui aan de deur.”
Maar om verder te groeien heeft Pieter geld nodig. Om precies te zijn 500.000 euro. ,,We willen de prijs van een maaltijd betaalbaar houden. En daarvoor is groeigeld nodig. Het moeilijkste is de operatie neerzetten en die staat. Nu is het vrij makkelijk en simpel marketing bedrijven. We hoeven niet meer te investeren in auto’s of keukens.”
Het moeilijkste is de operatie neerzetten en die staat
Pieter Duijs ThuysVers
Daarom kan er sinds vorige week middels een sharefundingcampagne worden geïnvesteerd in ThuysVers. Enerzijds omdat Pieter de community van tevreden klanten aan zich wil binden. Anderzijds om consumenten die nog niet bekend zijn met het concept toegang te geven tot zijn diensten.
In de toekomst heeft Pieter een helder doel voor ogen: een omzet van 21 miljoen euro in 2028. Hoe hij dat denkt te bereiken? ,,Met een grote glimlach! Alles staat om dit te gaan realiseren, maar het wordt wel hard werken.”
Investeren in Pieter? Lees er meer over op de website van ThuysVers.
De Pitch
Wil jij groeien met je bedrijf? Dan gaan we dat regelen. Dat doen we met onze nieuwe kijkradiorubriek De Pitch. Elke week kan een ondernemer tijdens de uitzending van De Ondernemer Live zijn of haar plan pitchen aan toekomstige investeerders. Er is een regel: je hebt één minuut. Meer weten of je opgeven? Hier lees je meer.