Actueel

Tien jaar Salsa Shop: van Amstelstraat naar Europese ambities

Louis Wesseling. Foto: Salsa Shop Louis Wesseling. Foto: Salsa Shop
Louis Wesseling. Foto: Salsa Shop
Leestijd 2 minuten
Lees verder onder de advertentie

Het idee voor Salsa Shop ontstond uit liefde voor vers en goed eten. Mede-oprichter Louis Wesseling: „Salsa Shop is vers en voor iedereen; van jong tot oud en van bouwvakker tot advocaat. We scoren dan ook ontzettend goed op onze smaak in klantonderzoeken.”

Hun Mexicaanse gerechten, zoals burrito’s, taco’s en salades, zijn populair door de verse ingrediënten en de huisgemaakte salsa’s.

Het succes van Salsa Shop

Salsa Shop blijft innoveren. Zo introduceerde het bedrijf bestelzuilen die de service versnellen en jongeren aantrekken. „Die zuilen zijn herkenbaar voor jongeren, ze kennen bijna niet anders door de verschillende fastfoodrestaurants waar ze al volop staan”, zegt Louis.

Lees verder onder de advertentie

Lees ook: Pieter Pot wil meer impact maken en richt zich nu ook op wat ín de pot zit

Het succes van Salsa Shop komt ook door strategische keuzes in personeel. Ze hebben geïnvesteerd in een ervaren team om hun groeiplannen te realiseren. Deze aanpak zorgt ervoor dat ze concurrerend blijven en aantrekkelijk zijn voor een breed publiek.

Houtje-touwtje verbouwing

De weg naar succes ging niet zonder hobbels. „We waren heel jong, ik was 24 jaar oud. In een pandje in de Amstelstraat in Amsterdam openden we onze eerste Salsa Shop. Heel houtje-touwtje verbouwd, maar we startten wel gelijk met het idee om uit te breiden. Onze branding was vanaf het begin helemaal in orde. We namen een team aan en gingen open, op hoop van zegen”, vertelt Louis.

Lees verder onder de advertentie

Lees ook: Overbelast energienetwerk belemmert groei mkb-bedrijven: ‘Zorgwekkend’

Het bleek een schot in de roos, maar uitbreiding vroeg om meer ervaring en middelen. „We kwamen al snel tot de conclusie dat we meer ervaring nodig hadden, dus investeerden we in een senior operator en later een ervaren ceo. Het team is de reden dat we zo hard kunnen groeien”, aldus Louis.

Een belangrijke leerschool was het kiezen van nieuwe locaties. „Dat komt heel erg neer op een onderbuikgevoel, en dat gaat wel eens mis”, vertelt Louis. Het vinden van de juiste plek voor nieuwe vestigingen bleek dan ook een proces van vallen en opstaan.

Lees verder onder de advertentie

Europa in

Nu Salsa Shop zestien vestigingen in Nederland heeft, is het tijd voor de volgende stap: Europa. In 2027 wil de onderneming dertig vestigingen op het Europese vasteland hebben. Louis: „De afgelopen tien jaar hebben we gebouwd aan een solide fundering door niet als doldwazen te groeien en daarop kunnen we nu onze ambities realiseren.”

,,We denken dat er in Europa plek is voor een keten als Salsa Shop en maken ons zo snel mogelijk klaar voor een duurzame groei na de succesvolle start in Nederland”, besluit Louis.

Lees verder onder de advertentie