Innovatie

De duurzame verleiding van Madame Hagel: ‘Onze hagelslag is echt een genietproduct’

Foto: Madame Hagel Foto: Madame Hagel
Foto: Madame Hagel
Leestijd 2 minuten
Lees verder onder de advertentie

,,Het begon allemaal met het idee om de hagelslagmarkt een beetje op te schudden”, legt Ellen Oosterkamp uit in De Ondernemer Live. ,,Madame Hagel maakt heel lekkere, duurzame hagelslag van Belgische chocolade. Alleen voor mooie hotels.”

Genietmomentje met Madame Hagel

Met een focus op de hotelmarkt, heeft Ellen met haar duurzame hagelslag een niche gevonden in het aanbieden van luxe ontbijt- en lunchervaringen. Het assortiment varieert van klassieke pure en melkchocoladehagel tot unieke smaken zoals kaneelkrokant en fruity flake.

De presentatie van Madame Hagel-producten is wat Ellen betreft net zo belangrijk als de smaak. Elk hotel ontvangt handgemaakte houten presentatiematerialen van gerecycled eikenhout, die de luxe uitstraling van het product benadrukken. ,,Madame Hagel staat voor verwennerij”, benadrukt de ondernemer. ,,Het is een genietmomentje voor gasten, om iets exclusiefs en heerlijks te ervaren tijdens hun verblijf.”

Lees verder onder de advertentie

Ellen Oosterkamp begon als webwinkel

Het bedrijf begon als een webwinkel in 2018, maar verlegde al snel de focus naar de hotelmarkt na positieve reacties van gasten. Inmiddels is het assortiment van Madame Hagel te vinden in zo’n honderd hotels.

Ellen Oosterkamp is eigenaar en oprichter van Madame Hagel. Ellen Oosterkamp is eigenaar en oprichter van Madame Hagel.
Ellen Oosterkamp is eigenaar en oprichter van Madame Hagel.

Ellen vindt dat haar huidige focus op luxe hotels de mogelijkheid biedt voor een ongeëvenaarde ervaring voor de gasten. ,,Een hotel is natuurlijk een luxe omgeving, dat is een soort van verwenmoment. Als jij ’s ochtends aanschuift bij het buffet, wat is er dan leuker dan dat je daar Madame Hagel bij het buffet aantreft..?”

Lees verder onder de advertentie

Lees ook: Niels Bouwman: ‘Wij beschermen met de hulp van AI juist tegen de gevaren van AI’

De toekomst en verdere groei

Ellen ziet de toekomst van Madame Hagel als een geleidelijke groei, gesteund door mond-tot-mondreclame en de groeiende vraag naar unieke horeca-ervaringen. ,,Elke dag komen er nieuwe ideeën op” aldus Ellen. ,,Ik sluit niet uit dat er nog meer variatie aan ons assortiment wordt toegevoegd. Maar voor nu blijven we trouw aan onze hagelslag.”

Kijk onder nog eens terug naar De Ondernemer Live met Madame Hagel.

Lees verder onder de advertentie