Innovatie

Miljoen investering Akela Hub: ‘AI-platform analyseert miljoenen bedrijven’

 
Hendrik Halbe, Giels Brouwer en Edward de Jager. Foto: Akela Hub Hendrik Halbe, Giels Brouwer en Edward de Jager. Foto: Akela Hub
Hendrik Halbe, Giels Brouwer en Edward de Jager. Foto: Akela Hub
 
Geschreven door:
Leestijd 2 minuten

Akela Hub heeft 1 miljoen euro opgehaald om zijn AI scouting platform wereldwijd te lanceren. Het platform leverde haar diensten tot nu toe exclusief via Unknown Group aan haar zakelijke klanten als Shell, Unilever, Hyundai en Bayer.

Lees verder onder de advertentie

Oprichter Giels Brouwer zal Akela Hub leiden als ceo. ,,Akela Hub gebruikt de technologie en filosofie van het scouten van professionele voetballers, maar wij passen dit op een slimme manier toe voor het scouten en analyseren van bedrijven.”

De data over startups wordt steeds meer een commodity. ,,Wij analyseren nieuwsartikelen en websites van meer dan 5 miljoen bedrijven, verwerken dit in ons AI-model en zorgen dat alle informatie accuraat en up-to-date is. Akela is een beetje als een slimme Gouden Gids, die je helpt om wereldwijd exact die bedrijven te vinden die jou verder kunnen helpen.”

Akela is een beetje als een slimme Gouden Gids, die je helpt om wereldwijd exact die bedrijven te vinden die jou verder kunnen helpen

Giels Brouwer Ceo Akela

Akela Hub wereldwijd lanceren

,,Dit is een fantastisch moment voor Unknown Group en Akela Hub.” zegt Hendrik Halbe, ceo van Unknown Group. ,,Akela was tot afgelopen zomer dé tool waarbij wij intern een voorsprong hadden op onze concurrenten, maar het is het doel van Unknown Group om oprichters van bedrijven te helpen om de wereld te veranderen. Daarom geloven wij dat deze toepassing niet alleen via ons beschikbaar zou moeten zijn en zijn we blij dat Giels en zijn team Akela Hub wereldwijd lanceren.”

Lees verder onder de advertentie

Het Management Team wordt gecompleteerd door Yasmeen de Piante (cco), Gleb Nam (Head of Service Delivery) en Jasper Warmenhoven (Head of Scouting). Yasmeen: ,,In deze digitale wereld zien we dat het voor onze klanten steeds moeilijker wordt om de juiste oplossing te vinden. Innovators verspillen veel tijd met het zoeken van de juiste bedrijven, terwijl zij juist hun tijd willen besteden aan het werken met deze bedrijven. Wij bieden deze match door onze slimme algoritmes en onze 12 jaar ervaring in de scouting industrie. Onze launching clients L’Oreal, Eni, ABG en Forvia vertrouwen ons al, maar het is onze missie om van Akela het meest betrouwbare AI-scoutingplatform ter wereld te maken.”

Lees ook: AI in de strijd tegen zeldzame ziektes: Onno’s missie in Silicon Valley

Lees verder onder de advertentie