Nieuws Technologie
Lange wachtrijen voor een terrastafel? ResQueue biedt horeca hulp bij managen
Resengo zorgt er naar eigen zeggen voor dat in de rij wachten voor een plekje aan tafel tot het verleden behoort. Dat kan dankzij de lancering van ResQueue, de eerste digitale wachtrij. ResQueue wordt geïmplementeerd bij de eerste horecazaken die dit systeem al in gebruik namen om de drukte op hun terrassen te managen.

Foto: ANP
Resengo introduceert een digitale wachtrij waarbij de gast met een eenvoudig smsje een melding ontvangt wanneer een tafel klaar is. De gast hoeft dus niet meer fysiek in de rij te staan voor de tafel en krijgt tijd om ondertussen iets anders leuks (of nuttigs) te doen.
Hoe werkt ResQueue? Je kan ResQueue op twee manieren gebruiken: de gast controleert zelf online of er plekjes gaan vrijkomen in het restaurant waar men naartoe wil en men registreert zichzelf met zijn of haar telefoonnummer in de digitale wachtrij van ResQueue. Of de gast loopt spontaan een restaurant binnen als hij of zij in de buurt is en het restaurant plaatst de handmatig in de digitale wachtrij van ResQueue als er niet direct een plekje beschikbaar is. Sommige restaurants zorgen zelfs voor een QR-code, om ervoor te zorgen dat de gast bij aankomst snel aan de wachtrij kan worden toegevoegd. Wanneer de tafel gereed is, krijgt de gast een smsje.
''Gasten reserveren steeds meer last-minute, en restaurants hebben veel meer last van no-shows sinds corona. Met ResQueue bieden we een oplossing voor beide problemen''
Iedereen blij, van terrasgangers tot horeca in de piekmomenten
Handig voor terrasbezoekers of last minute hongerige gasten, maar ook voor restaurants zelf, die op die manier handsfree voor een optimale bezetting van hun restaurant of terras kunnen gaan, zonder wachtrij en zonder klanten teleur te stellen, aldus Resengo. 'Ook restaurants die zelfs geen reserveringssysteem nodig hebben in hun zaak, kunnen met ResQueue tijdens piekmomenten hun wachtrij digitaal organiseren en hun klanten de vrijheid geven om hun wachttijd constructief elders te spenderen.'
ResQueue vult volgens Resengo een gap in een systeem met reserveringen: 'op zonnige dagen en volle terrassen bijvoorbeeld. Maar uiteraard biedt ResQueue ook oplossingen in de zaak, want tafels binnen kunnen ook vaker bezet worden. Wanneer een restaurant, (cocktail)bar of café niét met reserveringen werkt, maar hun bezetting tijdens piekmomenten wel beter wil organiseren zonder klanten teleur te stellen.'
Lees ook: AI die gasten hun tafel wijst? Zo experimenteert dit restaurant met Kunstmatige Intelligentie
Concentreren op passie ondernemers en het bieden van een perfecte service
,,Met ResQueue spelen we in op twee belangrijke trends van dit moment: gasten reserveren steeds meer last-minute, en restaurants hebben veel meer last van no-shows sinds corona. Met ResQueue bieden we een oplossing voor beide problemen'', aldus Dirk Gypen, ceo van Resengo.
Resengo is in 2003 opgericht door Gypen. De expertise strekt zich uit over de horeca-industrie, maar ook in de beauty- en wellnesssector is het bedrijf actief. De missie is volgens de ceo om ondernemers volledig te ondersteunen bij hun online gastervaring, zodat zij zich kunnen concentreren op hun passie en het bieden van een perfecte service.
Lees ook: TAPP haalt miljoenen op voor data-gedreven verbetering horecaondernemingen