Nieuws Marketing
Nieuw concept Greenco met Tommies
Greenco heeft er een jaar over gedaan om het nieuwe concept te ontwikkelen, maar vanaf vandaag ligt het in de winkel. Het zijn pakketjes voor soep, pasta, bruschetta's of een salade, op basis van de snoeptomaatjes Tommies. Dat schrijft het AD.

Een jaar geleden presenteerde Greenco, producent van de snoeptomaatjes Tommies, op een beurs in Berlijn de eerste verpakkingen van 'Tommies, de basis voor', zoals het nieuwe concept heet. Vanaf vandaag ligt het in een speciaal daarvoor gemaakte display in meer dan 200 filialen van supermarkt Jumbo.
Consument,,Elke kok met twee linkerhanden kan het maken'', zegt Jos van Mil van Greenco. ,,Het gerecht staat binnen een kwartier op tafel. We hebben puur gedacht vanuit de consument, die verse, eerlijke producten wil die makkelijk te maken zijn. Er zitten onder meer tomaatjes, paprikaatjes en sjalotjes in en het poeder, de smaakmaker, is het geheim van het product. Is gemaakt van gedroogde tomaatjes en bevat daardoor geen E-nummers.''
Mensen willen in deze drukke tijd vooral gemak, weet Van Mil. ,,Daar hebben we op ingespeeld'', zegt hij. ,,Die ontwikkeling zie je ook in de supermarkten. In een handomdraai een vers gerecht voor twee personen op tafel.'' De prijzen voor de soepen, sausen en salades variëren van 2,69 tot 2,99 euro.
GroeiGreenco maakt de pakketjes zelf en ontwikkelde ook de displays. Het was deze week een enorme logistieke operatie om de displays op hun plek te krijgen. Omdat de huidige verpakkingsruimte in Honselersdijk veel te krap werd, wordt een stuk van de kas omgebouwd tot verpakkingsruimte. ,,We zijn ontzettend hard gegroeid'', zegt Jos van Mil. Greenco staat ook dit jaar weer in de Hillenraad100.