Het nieuwe Citroën-logo is een nieuwe interpretatie van het oorspronkelijke logo dat oprichter André Citroën gebruikte. Dat logo was geïnspireerd op de succesvolle producten van zijn eerste onderneming, een metaalbewerkingsbedrijf dat tandwielsystemen met schuine vertanding produceerde. De bekende ‘doubles chevrons’ in het logo en de verwijzing naar de tandwielen met schuine vertanding vormen sindsdien de kern van Citroëns identiteit. Het elegante, nieuwe logo markeert de ontwikkeling van Citroën.
De bekende ‘doubles chevrons’ in het logo en de verwijzing naar de tandwielen met schuine vertanding vormen
De allernieuwste Citroën Jumpy
Shaffy Afzal toont speciaal voor de kijkers en luisteraars van de laatste Business Mobility Week-uitzending van De Ondernemer Live de allernieuwste Citroën Jumpy, de bedrijfsbus van het Franse merk. Ter vergelijking stond ook het iconische (hallo Sesamstraat!) Type H-busje in Hilversum. En dus die Jumpy in het plastic vers uit de fabriek voor het eerst op Nederlandse bodem.
Niet alleen de logo is nieuw. De gehele bestelauto zit vol met nieuw en modern vernuft. De marketingdirecteur van Citroën legt haarfijn uit wat de bestuurder van de auto kan verwachten. En hoe zit het met de brandstof, waterstof bijvoorbeeld? ,,Elektrisch vervoer is helaas niet voor iedere ondernemer geschikt. Maar iedere ondernemer moet straks met behulp van zero-emissie zijn werk kunnen doen.‘’
Kijk onder na ongeveer 21 minuten naar de nieuwe Jumpy.
Lees ook: Dit luxe werkpaard dreigt uit te sterven: ‘Daar heb ik wel mijn mening over’