Podcast De Ondernemer Kiest

Wopke Hoekstra (CDA): 'Afstand tussen bedrijfsleven en politiek nog te groot'

,,Er is nog een wereld te winnen in het versterken van de dialoog tussen het bedrijfsleven en ondernemers aan de ene kant en politiek en bestuurlijk Den Haag aan de andere kant," vertelt CDA-lijstrekker Wopke Hoekstra in de nieuwe podcastserie De Ondernemer Kiest. Met ONL-voorzitter Hans Biesheuvel bespreekt hij het verkiezingsmanifest ‘We moeten het geld eerst weer verdienen’.

De Ondernemer Kiest Biesheuvel Mirck Hoekstra

V.l.n.r. Hans Biesheuvel (ONL), De Ondernemer Kiest-presentator Jeroen Mirck en CDA-lijsttrekker Wopke Hoekstra.

Van onze redactie 1 februari 2021

De podcast met redacteur Jeroen Mirck van De Ondernemer, demissionair minister Wopke Hoekstra (Financiën) en Hans Biesheuvel over het ONL-manifest en onderwerpen als een eerlijke economie, de BOR en familiebedrijven en financiering voor bedrijven is hier en op Spotify terug te beluisteren. In aanloop naar de verkiezingen komen ook andere lijsttrekkers aan bod; podcasts die ook via deze website te beluisteren zullen zijn.

Demissionair minister van Financiën Hoekstra onderschrijft in deze eerste De Ondernemer Kiest-podcast de titel van het ONL-manifest. ,,,Het is belangrijk dat het gaat over het vergroten van de koek en daarna over het verdelen van de koek en dat sluit goed aan bij de slogan van het manifest."

Lees ook: Verkiezingsuitslag: VVD wint, D66 met stip op twee

De CDA-leider zegt in de podcast onder meer dat de afstand tussen het bedrijfsleven en de politiek nog te groot is. ,,Veel politici zijn groot geworden in een andere omgeving dan in het bedrijfsleven. Je gaat anders met geld om als je het eerst moet verdienen en daarna de keuzes moet maken wat je ermee gaat doen. Er is nog een wereld te winnen in het versterken van de dialoog tussen het bedrijfsleven en ondernemers aan de ene kant en politiek en bestuurlijk Den Haag aan de andere kant."

Hoekstra: 'Op korte termijn geen bezuinigingen'

Volgens het CDA is het belangrijk dat de economie binnenkort weer opengaat en weer ‘als een tierelier kan draaien’. Hoekstra kiest op korte termijn bewust niet voor bezuinigingen. ,,Dat werkt niet. Het is voor ondernemers en de werkgelegenheid verreweg het beste om de boel gewoon weer open te doen. Nederlanders kunnen dan de tientallen miljarden die nu zijn gespaard weer in de winkelstraten gaan uitgeven. Maar het voor altijd uitsluiten van bezuinigingen zou natuurlijk een fabeltje zijn."

Alles over, voor én door ondernemers in je mailbox.

Ontvang twee keer per week onze nieuwsbrief met inspirerende ondernemersverhalen en informatieve artikelen.

De Ondernemer Podcasts Aandachtstrekkers 30x30cm
Aandachtstrekkers

Aandachtstrekkers over... aandacht trekken en aandacht vasthouden

Daar is 'ie dan: de podcastserie Aandachtstrekkers heet niet voor niets Aandachtstrekkers, dus eindelijk antwoord op de vraag: hoe trek jij op de juiste manier de aandacht bij je (potentiële) klant? Presentatoren Michel Ariëns en Patrick Wessels inspireren en motiveren ondernemers in deze podcast met de do's, de dont's en bakken vol tips. Hebben wij je aandacht al getrokken? Ja? Luisteren!

Details
De Ondernemer Podcasts Aandachtstrekkers 30x30cm
Aandachtstrekkers

De sociale norm neerzetten of veranderen: de voordelen die het heeft voor jouw bedrijf

Waarom leveren consumenten winkelwagens altijd in, statiegeldflesjes bijna altijd en wat is het verschil tussen die twee? In de podcastserie Aandachtstrekkers gaan Patrick Wessels en Michel Ariëns in op de vraag: wat is een sociale norm? En hoe wordt die bepaald?

Details
Floris Hulsmann Jop Quirindongo
De Ondernemer

Met je visuele identiteit aan de slag? Leer van Jop Quirindongo

Floris Hülsmann praat voor de podcastserie De Namarama Show met de Amsterdamse ontwerper Jop Quirindongo van Lowres Creative Studio. Met meer dan vijftien jaar ervaring heeft hij gewerkt bij reclame-, retail- en designbureaus, was hij partner en design director bij een bekend designbureau en doet hij al vele jaren freelance projecten. Maar die naam... 'Quirindongo'. Daar moet een goed verhaal achter zitten. Niet alleen dat, de ontwerper heeft nog veel meer inspirerends te vertellen.

Details
De Ondernemer Podcasts Aandachtstrekkers 30x30cm
Aandachtstrekkers

Hoe zorg jij voor de juiste conversie? Dit kun je leren van boekingsplatforms

Ze zitten weer klaar voor een nieuwe en inspirerende podcast: presentatoren Michel Ariëns en Patrick Wessels. In aflevering 8 van Aandachtstrekkers draait het allemaal om platforms als Booking.com. Nog slechts één kamer beschikbaar? Snel boeken dus! Nou ja, dat hopen de aanbieders. En er zijn meer manieren de consument te beïnvloeden om hen maar vooral op die koop- of boekingsknop te laten drukken. Welke precies? Luisteren is ook dit keer weer het advies.

Details
De Ondernemer Podcasts Aandachtstrekkers 30x30cm
Aandachtstrekkers

Producten 'gratis' verkopen: wanneer opvallende acties werken

Hoe creëer je online bakken met aandacht voor je bedrijf of product? Op die vraag willen consumentenpsycholoog Patrick Wessels en investeerder in startups en founder van online marketingbureau .CREW Michel Ariëns het antwoord vinden in de podcastserie Aandachtstrekkers. In deze aflevering gaan zij in op de (on)zin van limited editions, merch drops en 'gratis' producten.

Details
Tom Bruyne SUE
De Ondernemer

Laat klanten onbewust voor je kiezen. Tom De Bruyne weet hoe

Floris Hülsmann gaat voor de podcastserie De Namarama Show naar het kantoor van SUE Behavioral Design. Het bureau is opgericht door Tom De Bruyne, samen met zijn partner Astrid Groenewegen. De Bruyne is een expert in gedragsontwerp, overtuigingspsychologie en marketinginnovatie. Daarmee helpt hij niet alleen klanten, hij leert ze ook de kneepjes van het vak in de SUE Behavioral Design Academy.

Details