Actueel

HEMA gooit honderden winkels op de schop

beeld deondernemer
Leestijd 1 minuut
Lees verder onder de advertentie

In Frankrijk, Spanje en andere landen zijn HEMA-winkels volgens het bedrijf ingedeeld in 'belevingswerelden'. Daarbij staan bijvoorbeeld alle damesproducten bij elkaar, in plaats van verdeeld over afdelingen voor kleding, lingerie en cosmetica. Die aanpak bleek daar volgens Hema goed te werken en ook in testwinkels in Nederland en België werd positief gereageerd.

Populair in het buitenland

HEMA-baas Tjeerd Jegen: "Onze winkels zijn in het buitenland erg populair, ook onder Nederlandse klanten die op reis zijn. Natuurlijk zijn onze winkels in Nederland en Belgie ook geliefd bij onze klanten, maar we merken wel een duidelijk verschil. Doordat we onze internationale winkels op een slimme en frisse manier hebben ingedeeld, kunnen onze klanten onze producten veel makkelijker vinden. In Nederland moeten klanten nog te vaak zoeken naar producten en zijn we minder goed in staat om onze klanten in de winkel te inspireren."

Lees verder onder de advertentie

Vanaf het voorjaar worden in een halfjaar 386 kleinere vestigingen op de schop genomen. De grotere winkels volgen mogelijk vanaf 2018.