Ondernemer Remko van der Klis is trots, en heeft een ijzersterke line-up klaarstaan om het iconische festival te verjongen. Hij vertelt: ,,Zowel Dance Valley als Dutch Valley zullen verjongen, zowel in line-up als het publiek dat we daarmee aanspreken.” Met de combinatie van deze twee festivals en Free Your Mind Festival bereikt hij 80 procent van de jongeren tussen 18 en 30 jaar in Nederland. Free Your Mind Festival is in korte tijd uitgegroeid tot een van de grootste technomerken in Nederland,” licht hij toe. Hij bouwde het festival uit van enkele duizenden tickets bij de overname, tot 300.000 verkochte kaarten afgelopen jaar. Dance Valley trok in 2002 nog 100.000 bezoekers. Er ligt een ijzersterk meerjarenplan om het festival weer terug aan de top te brengen.”
Paul Kalkbrenner en Alok als headliners
,,We hebben Paul Kalkbrenner exclusief kunnen boeken, namelijk twee keer op Free Your Mind Festival en op de mainstage Dance Valley, daarnaast hebben we voor de komende editie Alok geboekt, die zijn eerste optreden op een Nederlands festival geeft sinds zijn internationale doorbraak,” vertelt Van der Klis. Ook grote namen zoals Dimitri Vegas & Like Mike en Lost Frequencies zijn inmiddels bevestigd. Het is een doelbewuste strategie. ,,Door nu zo’n sterke line-up neer te zetten creëren we een podium waar de komende jaren de grote internationale artiesten graag komen spelen. We onderscheiden ons met de muziek en met het programma, terwijl we het festival voor iedereen betaalbaar houden.”
We bereiken 80 procent van de jeugd in Nederland
Betaalbaar houden
Dat laatste is een speerpunt voor de organisator. ,,Grote festivals zijn de nieuwe kroegen. Tegelijkertijd ga je daar nog steeds heen voor de gezelligheid, dus om een drankje te doen en de drukke werkweek even achter je te laten. Daarom houden we het bewust betaalbaar, met normale prijzen voor een biertje,” licht hij toe. Van der Klis combineert Reality Outdoor als mediabureau, Flyer2000 voor de promotie en de festivals gericht op een jong publiek. Dat doen we met tal van partners, volgens diverse entertainmentstrategieën. Zo bereiken we tot 80 procent van de jeugd in Nederland en zijn we dus bijzonder relevant voor sterke nationale en internationale merken.”
Dit artikel kwam tot stand in samenwerking met Free Your Mind Festival. Kijk voor de complete line-up en informatie op dancevalley.nl.