Branded content

Van Ameyde Marine zoekt experts met de juiste mindset

Aangeboden door Van Ameyde
Van Ameyde Marine zoekt experts met de juiste mindset. Van Ameyde
Van Ameyde
Leestijd 3 minuten

,,Wie nog nooit met ons te maken kreeg kent ons waarschijnlijk niet,” erkent Almos Boldizsar, General Manager Netherlands bij Van Ameyde Marine. Hij legt uit dat het bedrijf ondertussen werkt voor vrijwel alle rederijen en alle verzekeraars in de Rotterdamse haven. ,,Daardoor maken we ontzettend veel mee, met schades in alle soorten en variaties.”

‘Binnen de scheepvaart kennen wij iedereen’

Die schaalgrootte is een voordeel én vormt een uitdaging. Aan de ene kant maakt het Van Ameyde Marine dé specialist in scheepsschade, ladingschade projectladingen en loss prevention. Tegelijkertijd kent het bedrijf praktisch alle professionals die in de brede regio beschikbaar zijn. ,,Dat is lastig, als je zoekt naar nieuw talent met de juiste mindset. Ook al is de maritieme sector enorm, kent iedereen elkaar, dus zijn altijd op zoek naar professionals die ons nog niet kennen.”

De dienstverlening door Van Ameyde Marine is breed, omdat de organisatie de lokale ‘oren en ogen’ vormt van verzekeraars en rederijen. Ondertussen bestaat de corebusiness uit maritieme expertise, in de breedste zin van het woord. Rederijen sluiten en aansprakelijkheidsverzekering af. Van Ameyde regelt vervolgens alles rondom de claims die ontstaan. Dat kan gaan om een ladingschade, om persoonlijk letsel, een aanvaring, oliemorsing en ook steeds vaker schadepreventie.

Daar staat tegenover dat we veel vrijheid bieden, omdat onze medewerkers hun werk grotendeels zelfstandig uitvoeren

Internationaal avontuurlijke uitdaging

Boldizsar legt uit dat het bedrijf doorlopend zoekt naar nieuw talent: ,,We werken met een team van ex-zeevarenden, dus zijn daar ook altijd naar op zoek. Veel van hen willen graag aan de wal werken, maar zonder het avontuurlijke karakter en de maritieme sector vaarwel te zeggen.” Daarnaast zoekt het bedrijf ook andere maritiem professionals die een internationale en avontuurlijke uitdaging zoeken.

,,Bij ons weet je ’s morgens niet waar je ’s middags aan werkt. Het werk kent veel onzekerheid en vraagt om onregelmatige beschikbaarheid. Daar staat tegenover dat we veel vrijheid bieden, omdat onze medewerkers hun werk grotendeels zelfstandig uitvoeren. Dat zijn onze mensen gewend, en dat is nodig om bij iedere schademelding uit te zoeken wat er precies aan de hand is,” legt hij uit.

Internationaal Exchange Program voor experts

Recent heeft het bedrijf de vestigingen in België, Engeland, Scandinavië, Singapore en samengebracht onder de vlag van Van Ameyde Marine Global. ,,Het is ons doel om wereldwijd steeds dezelfde service en hetzelfde hoge kwaliteitsniveau te garanderen,” licht hij toe.

Daarom ontwikkelde het bedrijf een Exchange Program voor experts. Professionals uit heel Europa en van over heel de wereld komen naar Rotterdam of vice versa. Zo werken ze met uiteenlopende uitdagingen, verschillende soorten schades en claims en de diverse rederijen en schepen. ,,Er bestaat geen ander bedrijf dat zo’n uniek en compleet aanbod biedt binnen de maritieme sector.” Dat biedt young professionals de kans om zich te ontwikkelen. Andersom kunnen ex-zeevarenden het avontuur en de uitdaging behouden, terwijl ze werken vanuit een functie aan de wal.

Dat doen we 24 uur per dag en 7 dagen per week, omdat de maritieme wereld altijd doorgaat

Van ladingschade tot oliemorsing

De enorme diversiteit maakt het bedrijf zo sterk. ,,We onderzoeken een eenvoudige ladingschade, oliemorsing tot aan een complexe en unieke gevallen. Als er sprake is van schade en een claim komen wij in actie. Dat doen we 24 uur per dag en 7 dagen per week, omdat de maritieme wereld altijd doorgaat,” vertelt hij verder.

En blijkt dat het oorzakelijk onderzoek een vervolgtraject krijgt? Of volgt er zelfs een rechtszaak die jaren duurt? Dan ondersteunt Van Ameyde Marine daarbij. ,,Het is onze opdracht om de verzekerde volledig te ontzorgen. Dat begint met een inventarisatie en onderzoek. En dat eindigt pas als de schade en claim naar tevredenheid zijn afgehandeld,” besluit Boldizsar.

Dit artikel kwam tot stand in samenwerking met Van Ameyde.