Podcast Onze Man In Londen

Waarom vijfhonderd Britse bedrijven zich toch in Nederland willen vestigen

Transportproblemen. De administratieve rompslomp. Boosheid bij ondernemers. Het Britse Pond. En over die circa vijfhonderd Britse bedrijven die plannen hebben om zich in Nederland te vestigen. Expert Lennard van Otterloo, zelf ondernemer in Londen, blikt terug op maand-1 van Brexit.

Van onze redactie 8 februari 2021

Met één maand Brexit achter de rug weten we onder meer dat zo’n 500 Britse bedrijven serieuze interesse hebben getoond om zich in Nederland te vestigen, stelt overheidstaskforce NFIA die buitenlandse bedrijven begeleidt bij het investeren in Nederland.

In deze podcast 'Onze Man in Londen' verduidelijkt Lennard van Otterloo die interesse van vooral het middenbedrijf, veel logistieke bedrijven, maar ook het verhuizen van banen naar Nederland.

Lees ook: Brexit: experts Van Otterloo en Platvoet over gevolgen voor btw

Lennard van Otterloo praat ons onder meer ook bij over de effecten voor Nederlandse ondernemers in het Verenigd Koninkrijk en we waar vanuit Nederland rekening mee moeten gaan houden. 'Als er al iets gaat veranderen, is het dat transportkosten omlaag gaan'. Daarover gesproken: de KVK Export Nieuwe Markten Tool, maar ook meer over de eerste zichtbare Brexit-effecten, vind en lees je via deze link van KVK.

Lees ook: Exporteren na Brexit en de CE-markering: hoe zit dat?

Brexit ingewikkeld? Onduidelijk? Wie de Brexit Nieuwsbrief van De Ondernemer leest, heeft overal antwoord op. Meld je nu aan!

Ontvang de wekelijkse ‘De Ondernemer Brexit Nieuwsbrief’ met het laatste nieuws, ondernemersverhalen en kansen en bedreigingen rondom de Brexit.

Aandachtstrekkers

Nieuwsbrief net zo spannend als een Netflix-trailer? Zo pak je dat aan

Nieuwsbrieven saai, vervelend en onaantrekkelijk? Onzin. Een digitale nieuwsupdate hoeft alles behalve een spam-waardig moetje te zijn waar je als ondernemer niet onderuit komt. Au contraire: jouw nieuwsbrief kan net zo'n must see-item zijn als een trailer voor de nieuwste Netflix-hit. Hoe? Aandachtstrekkers Michel Ariëns en Patrick Wessels scheppen licht in de duisternis.

Details
Sleutel tot Succes

A Fish Named Fred, uit Nederland: waarom mannen de vrolijke kleding over de hele wereld het dragen

In de tien jaar dat A Fish Named Fred bestaat werd het van een kledinglijn - kleurrijk, vrolijk, onderscheidend - een internationale lifestyle brand. Verkrijgbaar in meer dan dertig landen, te zien in populaire Amerikaanse tv-series, omarmd door tal van bekende mensen, wereldwijd nu gedragen door veel, héél veel mannen. Hoe hebben Rob Schalker en zijn team dit imperium op weten te bouwen, wat is dus dé Sleutel tot Succes?

Details
De Ondernemer

Eén ondernemer, drie branches: hoe keek dus Ed Bindels naar de persconferentie?

Horeca, retail en clubevents. Ondernemer Ed Bindels is actief in deze drie branches, met Food District Liemès, Amac en Club Basis: hoe keek hij naar de eerste persconferentie Rutte-Kuipers?

Details
De Ondernemer

Dirk Beljaarts (KHN): 'Horeca dicht is weer een politieke beslissing, geen wetenschappelijke'

'Het is een politieke keuze om onze sector gesloten te houden, het is slepen met RIVM-modellen. Het is niet een wetenschappelijke keuze. Dan moet je als kabinet erkennen dat je ons tijdelijk opoffert om de rest van Nederland aan de gang te krijgen." KHN-directeur Dirk Beljaarts spreekt zich uit, in de nieuwe podcast 'Na Rutte en Kuipers'.

Details
Sleutel tot Succes

Sieradentweeling Vedder & Vedder: 'Duizend keer tegen elkaar gezegd: we kappen ermee'

Waar het begon met workshops sieraden maken op vrijgezellenfeesten, moeder-dochter-dagen en in studentenhuizen, staat er zes jaar later een online sieradenimperium. En dat met meer dan 70 werknemers, een eigen atelier, tv-serie en internationale marketingcampagnes. Sieradentweeling Anne en Esther Vedder over hun 'Sleutel tot Succes'.

Details
Aandachtstrekkers

Snelle, mooie en betrouwbare website? Zorg voor een optimaal halo-effect

Ook in dit nieuwe jaar werpen Aandachtstrekkers Michel Ariëns en Patrick Wessels regelmatig hun licht op alles dat met (neuro-)marketing te maken heeft. In 2022 gaat het duo gestaag door met hun uiterst informatieve en amusante podcastserie. In deze aflevering: hoe maak je jouw website als ondernemer zo betrouwbaar mogelijk en laat je de consument steeds weer met een goed gevoel op de site terugkomen?

Details