Tijdens de crisis in 2008 werkte Jan Wegenaar samen met een Duitse hotelketen die in zwaar weer zat en geen klanten meer had. De ViaLuxury-oprichter ontwikkelde een marketingstrategie om de laatste lege hotelkamers te vullen tijdens dalperiodes, zo vertelde hij eerder aan De Ondernemer. ,,Met ons platform willen we de consument ontzorgen en de hotelier ondersteunen. Helaas staat zo’n 40 procent van de hotelkamers wereldwijd namelijk leeg en dat is zonde!”
Naast financiering heeft de crowdfuding meer opgeleverd, omdat ook wat grotere investeerders ons gingen benaderen
ViaLuxury nam verschillende financieringsplatformen onder loep
Bij ViaLuxury ontstond de behoefte om groter te groeien. Om de plannen te realiseren was wel financiering nodig, legt Jan uit. Het team van ViaLuxury heeft verschillende financieringsplatformen onder de loep genomen en is uiteindelijk uitgekomen bij CrowdAboutNow. ,,De twee belangrijkste redenen hiervoor waren het goede persoonlijke contact met de accountmanager en het feit dat je zelf de voorwaarden van de lening bepaalt.’’
De eerste crowdfunding was zo snel vol, binnen drie weken is een bedrag van 600.000 euro opgehaald, dat meteen besloten werd direct doorgepakt met nog een tweede crowdfuning, waarmee nog eens 283.750 euro werd opgehaald.
Technische processen boekingsplatform geoptimaliseerd
Jan: ,,Met de verstrekte lening worden nu de technische processen verder geoptimaliseerd zodat gasten altijd het beste aanbod gepresenteerd krijgen, worden er nieuwe type accommodaties als natuurhuizen, yurts en meer toegevoegd aan het assortiment en worden er 20 nieuwe werknemers aangenomen. Naast financiering heeft de crowdfuding meer opgeleverd, omdat ook wat grotere investeerders ons gingen benaderen en er was een hoop positieve publiciteit onder ons klantenbestand.”
Lees ook: Startup Celebratix haalt miljoen op om frauduleuze tickets aan te pakken
Bekijk hier de voorwaarden.