Innovatie

ViaLuxury haalt 600.000 euro op met crowdfunding om hoteliers te ondersteunen

Jan Wegenaar is blij met het crowdfundingresultaat. Foto: ViaLuxury Jan Wegenaar is blij met het crowdfundingresultaat. Foto: ViaLuxury
Jan Wegenaar is blij met het crowdfundingresultaat. Foto: ViaLuxury
Leestijd 1 minuut
Lees verder onder de advertentie

Na het succes van de eerste campagne, is het boekingsplatform een tweede campagne gestart om een breder aanbod te kunnen creëren. In korte tijd is met de tweede campagne al ruim 160.000 euro opgehaald door bijna 80 betrokken investeerders. Om de plannen uit te kunnen voeren is minimaal 200.000 euro nodig.

Boekingsplatform ViaLuxury is opgericht door Jan Wegenaar. Tijdens de crisis in 2008 werkte hij samen met een Duitse hotelketen die in zwaar weer zat en geen klanten meer had. Jan ontwikkelde een marketingstrategie om de laatste lege hotelkamers te vullen tijdens dalperiodes. ,,Met ons platform willen we de consument ontzorgen en de hotelier ondersteunen. Helaas staat zo’n 40 procent van de hotelkamers wereldwijd namelijk leeg en dat is zonde!”

Helaas staat zo’n 40 procent van de hotelkamers wereldwijd namelijk leeg en dat is zonde!

Crowdfunding

Om de vraag bij te kunnen benen, wil het platform investeren in uitbreiding door middel van meer locaties en een groter team. Om dit te kunnen bekostigen, is geld nodig. De ondernemer heeft ervoor gekozen om deze financiering op te halen via het platform CrowdAboutNow.

Lees verder onder de advertentie

Op die manier worden de plannen gefinancierd door de eigen community in plaats van anonieme beleggers. Tijdens de vorige campagne was het maximale doelbedrag al snel bereikt en bij de huidige campagne staat de teller inmiddels op ruim 160.000 euro, maar ViaLuxury streeft ernaar om met deze campagne minimaal 200.000 euro op te halen.

De crowdfunding is een lening en de geïnvesteerde bedragen worden in 5 jaar terugbetaald tegen een jaarlijks rendement van 6 procent. Daarnaast ontvangen investeerders extra’s zoals een hotelarrangement naar keuze.

Lees ook: Flixit krijgt 900.000 euro voor investering in AI en lokale social media-marketing

Lees verder onder de advertentie