NIMBEL rammelt nadrukkelijk aan de poorten van Duitsland, Oostenrijk en Scandinavië, met hun wereldwijd gepatenteerde Exoframe Technologie. Winkeliers in die landen hebben al interesse getoond voor de babydragers van Nederlandse makelij.
Lees ook: De ultieme missie van Bamboi: iedereen aan het bamboe toiletpapier
Het doel is dan ook om het product medio 2024 internationaal te lanceren. Voorafgaand aan dat Europese avontuur is op 12 januari een sharefundingcampagne van start gegaan (die op 6 februari live gaat bij Eyevestor), waarbij het mogelijk is certificaten te reserveren waarmee investeerders en klanten de kans krijgen deel uit te maken van de ambitieuze groeiplannen. NIMBEL hoopt op deze manier uiteindelijk 900.000 euro op te halen om die internationale groei te realiseren.
Er zijn veel draagzakken op de markt, maar weinigen doen het op een echt ergonomische manier
Stefan van Cleef
Unieke ergonomische oplossing
Mede-oprichter en industrieel ontwerper Stefan van Cleef werkte drie jaar lang met verschillende professionals als ontwerpers, fysiotherapeuten en draagconsulenten aan de perfecte babydrager. Doordat het gewicht zich verplaatst dankzij de ontwikkelde technologie, kunnen ouders hun kind langer en lichter dragen, zonder rug- of schouderklachten.
Stefan: ,,Er zijn veel draagzakken op de markt, maar weinigen doen het op een echt ergonomische manier. Wij zijn als NIMBEL de enige met die deze oplossing. Mensen uit de industrie zeggen het tof te vinden dat dit ons gelukt is.”
Lees ook: Plasticvrij poetsen met tandpasta van Smyle: ‘Goed voor gezondheid en badkamer’
De Pitch
Wil jij groeien? Dan gaan we dat regelen. Dat doen we met onze nieuwe kijkradiorubriek De Pitch. Elke week kan een ondernemer tijdens de uitzending van De Ondernemer Live zijn of haar plan pitchen aan toekomstige investeerders. Er is één regel: je hebt één minuut. Meer weten of je opgeven? Hier lees je meer.
Direct-to-consumer-verkoop
Steven Tol, mede-oprichter van NIMBEL: ,,Ons businessmodel is ook vrij simpel. We maken een heel mooie draagzak en richten ons op direct-to-consumer-verkoop. Maar retail speelt ook een belangrijke rol, met name voor de merkbeleving, vooral als je de Europese markt wilt veroveren.”
NIMBEL heeft 1600 draagzakken laten maken en hoopt ze allemaal voor het einde van het jaar te hebben verkocht. Al ligt de ambitie zeker bij het verkopen van het dubbele aantal. Tol: ,,Marketing heeft tot nu toe direct geleid tot sales, dus we verkopen er nu echt wel veel per dag.”
Wij zijn als NIMBEL de enige met die deze oplossing
‘Sharefunding perfect voor NIMBEL’
Steven en Stefan benadrukken de potentie van de markt en sharefunding past volgens hen perfect bij NIMBEL. ,,Omdat het ons helpt een groep ambassadeurs voor ons merk te creëren. Mensen die echt geloven in ons product en hun ervaringen delen met anderen. We hebben al bijna de helft van ons doelbedrag opgehaald, ongeveer 450.000 euro. Met dat geld willen we onze commerciële activiteiten versterken en voorraad financieren, zodat we kunnen groeien.”
NIMBEL is vastberaden verder te groeien en (toekomstige) ouders wereldwijd te voorzien van een innovatieve en comfortabele babydrager. Als investeerder kun je deel uitmaken van hun ondernemersavontuur en bijdragen aan het succes van NIMBEL. Ga naar de website van NIMBEL voor meer informatie over sharefunding en om je certificaten te reserveren.
Kijk de volledige Pitch van NIMBEL terug in De Ondernemer Live in bovenstaande video.