Artificial Intelligence, afgekort AI. Het is vandaag de dag bijna niet meer te ontwijken. Veel startende bedrijven groeien dankzij deze technologie als kool. Zo ook het in onze hoofdstad gevestigde Verify. De startup heeft een AI-algoritme ontwikkeld dat een onzichtbare vingerafdruk achterlaat in afbeeldingen en video’s, waardoor hun authenticiteit wordt gegarandeerd en ze overal online kunnen worden getraceerd.
Verify heeft een AI-algoritme ontwikkeld dat een onzichtbare vingerafdruk achterlaat in afbeeldingen en video’s
De onderneming is niet lang geleden opgericht door Hugo Smits en heeft tien mensen in dienst op het hoofdkantoor. De afgelopen week werd bekendgemaakt dat het AI-bedrijf een investering van 1 miljoen euro heeft ontvangen van serie-ondernemer Niels Bouwman, Bynder-oprichter Chris Hall en via het Google for Startups Cloud Program voor AI-startups. Bijzonder: Bouwman is tegelijkertijd aangesteld als ceo van Verify. Als klap op de vuurpijl is deze ondernemer komende dinsdag 23 april tussen 11.00 en 13.00 uur hoofdgast in De Ondernemer Live.
Lees ook: Ondernemers Chris Hall, Niels Bouwman en Google investeren in AI-startup Verify
De risico’s en mogelijkheden van AI
Er is voor presentator Jonathan van Noord genoeg gespreksstof met Niels Bouwman in de Hilversumse studio. Hoewel de ondernemer nog jong is, heeft hij een stevig cv opgebouwd in de wereld van tech. In 2017 richtte hij Lytho op, een onderneming gericht op marketing- en creatieve teams en hun belangrijkste uitdagingen op het gebied van onder meer brand-management. Drie jaar terug ging het bedrijf samen met het Amerikaanse inMotionNow.
Met de nieuwe Verify-ceo gaan we het hebben over dat ondernemerschap in hart en nieren, het tech-klimaat, investeren in veelbelovende startende ondernemingen en natuurlijk AI. Alles wat jij er als ondernemer van wil weten. De risico’s, maar natuurlijk vooral ook de mogelijkheden. Kortom: kijk en luister dinsdag gewoon weer naar De Ondernemer Live.
Fleurige De Pitch en smaakvolle hagel
De startup Blooming Good levert zijden kunstboeketten, deels gemaakt van gerecyclede materialen, aan zowel consumenten als bedrijven. Het bedrijf wil de komende jaren verder groeien om zo een blijvend alternatief te bieden voor de single-use versbloemenindustrie. Om dat te bereiken willen oprichters Dane ten Berge en Job Smits verder investeren in de uitbreiding van het productportfolio, inkoop en marketing. We helpen de mannen graag een handje door middel van De Pitch.
Ook te gast is Ellen Oosterkamp van Madame Hagel, een nieuw chocoladehagelconcept uit Utrecht. Het bedrijf biedt smaakvolle ontbijt- en lunchconcepten voor de horeca. De concepten zijn volledig uitgewerkt, voorzien van lokaal en handgemaakte houten presentatiematerialen van gerecycled eikenhout. Hoe de ondernemer de hotelwereld met deze verantwoorde en luxe hagel wil veroveren, dat gaat Jonathan van Noord horen van Ellen.
Sneakerfeestje in de studio
Djulan Gémesi en Daniel Verbeek van Sneakerhype komen een feestje vieren in de studio. De twee mannen verkopen exclusieve sneakers en met groot succes. Inmiddels zitten de net-twintigers in een kantoor met een showroom in het centrum van Den Haag. Wat begon als een bescheiden startup, heeft zich inmiddels ontwikkeld tot een gevestigde speler in de branche. Sneakerhype is in 2023 ten opzichte van 2022 bijna 1.000 procent gegroeid. De twee vertellen ons over de verdere plannen en de coolste sneakers.
Lees ook: Mark Bos: ‘Na jarenlang ondernemen aan rand van afgrond werd het tijd voor wat nieuws’