Nieuws Marketing
Ondernemers verleiden toeristen tot dagje Borne
Ondernemers willen meer toeristen naar Borne lokken. Er wordt gewerkt aan een reclamecampagne.

Borne wil zichzelf beter verkopen aan toeristen die Twente bezoeken. Mensen weten Delden en Ootmarsum goed te vinden. Dat geldt echter niet voor de uitjes die Borne te bieden heeft. En daar moet verandering in komen.
'Unique selling points'Zo'n dertig ondernemers en instellingen uit de recreatieve sector hebben de koppen bij elkaar gestoken. Zij zijn op zoek naar de sterke punten die Borne heeft te bieden en de beste manier om deze onder de aandacht te brengen van toeristen in Twente. De 'unique selling points' van Borne moeten vooral worden gezocht in de kunst en cultuur die Oud Borne te bieden heeft, met onder meer het Bussemakerhuis en de synagoge en het groen en de recreatie in het buitengebied. "Het Openluchttheater in Hertme, waar bijvoorbeeld Guus Meeuwis heeft opgetreden en de fiets en wandelpaden", somt dorpsmanager Bart Greven op.
Bij de campagne zal het niet gaan om tv-spotjes of reclame in landelijke media. De aandacht is gericht op toeristen die al in Twente zijn. "Niemand komt speciaal voor Borne uit Zeeland hiernaartoe", realiseert Greven zich. "Maar iemand die al in Delden is, kun je wel interesseren in een ochtend, middagje of liefst een hele dag in Borne."
Dus liggen folders of flyers meer voor de hand. Die kunnen verspreid worden op campings, in hotels of bij de VVV. Ook op internet moet het aanbod van Borne goed vindbaar worden gepresenteerd.'Groene poort'Waarbij Borne nog wel een goede manier moet bedenken om zich te presenteren. Eén van de conclusies van een bijeenkomst woensdagmorgen: de naam van Borne heeft weinig aantrekkingskracht, daar moet iets anders voor in de plaats komen. 'De Groene Poort' werd geopperd, maar dat blijft vooralsnog bij een suggestie.
Foto: Emiel Muijderman