Aangeboden door Sports Gift Card
Branded Content Vitaliteit
Sports Gift Card bewijst perfect gevoel voor timing en biedt werkgever sleutel tot vitaliteit
Als je het over een bedrijf hebt met een perfect gevoel voor timing, dan kun je niet om Sports Gift Card heen. Na een donkere coronaperiode waarin sporten grotendeels onmogelijk was, komen de Hoofddorpers met deze cadeaukaart. De seizoenen van de meeste reguliere sporten staan op het punt van beginnen en ook de sportscholen hebben de deuren inmiddels weer geopend. De Sports Gift Card blijkt nu al een zeer geschikt cadeau om je medewerkers een sportieve uitdaging te bieden. ,,Wij zijn een leadgenerator voor de complete sportbranche.”

Bart van Schijndel (rechts) en Jeroen de Fost van Sports Gift Card. Foto's: Jeroen Appels/Van Assendelft
Dat ze als geen ander weten hoe je een cadeaukaart in de markt zet, hebben de initiatiefnemers van onder andere fashioncheque inmiddels bewezen. Hier zitten ruim 10.000 acceptanten achter waardoor het landelijke bekendheid geniet. Het is een succes dat het bedrijf ook nastreeft met een sportieve variant: de Sports Gift Card.
Sports Gift Card wint aan terrein
,,Met deze kaart (die qua waarde kan variëren tussen 5 en 150 euro, red.) kun je niet alleen sportproducten kopen bij winkels en webshops, maar ook activiteiten beoefenen of (een deel van) je abonnementsgeld voor de sportschool betalen”, begint Jeroen de Fost. ,,Ja, er bestaan initiatieven die vergelijkbaar zijn met ons product, maar die zijn niet zo divers besteedbaar. Een les in de sportschool, op de schaatsbaan, bij Adidas of SnowWorld; je kunt onze kaart op steeds meer plekken gebruiken. Dat maakt het uniek.”
''We leven in een wereld waarin gezond eten, genoeg sporten en voldoende ontspanning belangrijker worden gevonden dan ooit. Met de Sports Gift Card dragen we daar aan bij''
Uniek én uiterst geschikt om het je medewerkers cadeau te doen tijdens de feestmaanden. ,,We leven in een wereld waarin gezond eten, genoeg sporten en voldoende ontspanning belangrijker worden gevonden dan ooit”, vult Bart van Schijndel zijn collega aan. ,,Met de Sports Gift Card dragen we daar aan bij. Wij willen onze klanten stimuleren om te bewegen. En inderdaad, na Kerst willen veel mensen nu eenmaal van de extra kilo’s af. Ook in dat opzicht is de tijdsgeest waarin we ons product hebben gelanceerd gewoon goed.”
Sports Gift Card biedt maatschappelijke uitdaging het hoofd
Die extra kilo’s en het gebrek aan beweging in het algemeen zijn volgens Van Schijndel en De Fost maatschappelijke aspecten om met de Sports Gift Card op in te spelen. Ongeveer 4,5 miljoen Nederlanders zeggen minder vaak te sporten als hun club gesloten is. Vooral kinderen tot en met 12 jaar (49 procent) en jongvolwassenen tot en met 30 jaar (39 procent) sporten minder. Daarnaast geeft bijna een kwart aan motivatieproblemen te ondervinden wanneer hij of zij alleen moet gaan sporten. Een groot percentage blijkt tenslotte ongezonder te zijn gaan eten tijdens de crisis.
Van Schijndel en De Fost: ,,Men is toe aan iets leuks, iets sportiefs.''
Van Schijndel: ,,We zien nu al dat onze kaarten vaak verzilverd worden. Dat is in meerdere opzichten natuurlijk een goed teken. Er zijn er al duizenden verkocht via landelijke retailers als Primera en Jumbo en de meesten benutten ‘m in sportwinkels of webshop zoals die van Tennisdirect of Avantisport. Men gaat dus echt voor de aanschaf van sportproducten. Dat komt deels omdat veel activiteiten tot voor kort geleden niet of slechts beperkt mogelijk waren. Daar is gelukkig verandering in gekomen wat ervoor zorgt dat er nog een mooie periode voor ons ligt als het gaat om nieuwe acceptanten.”
Sportevenementen zorgen voor positieve stimulans
,,En dat terwijl we sowieso al een hele goede start kennen”, gaat De Fost verder. ,,Dat komt onder andere door de sportzomer die achter ons ligt. Het EK voetbal, de Tour de France, de Olympische Spelen en ga zo maar door. Dat triggert mensen toch om zelf ook te gaan sporten. Daarnaast zien potentiële acceptanten dat wij ons onderscheiden van andere aanbieders. We zijn een leadgenerator. We brengen met ons product veel klanten naar de complete sportbranche.''
De Fost: ,,Tijdens de crisis merkten we dat ondernemers in deze hoek heel creatief moesten zijn om omzet te genereren. De ondernemers achter de sportactiviteiten die wij benaderden voor aansluiting, waren gesloten. Hoe fijn is het dan om te weten dat je sowieso gasten kunt verwelkomen zodra je de deuren weer mag openen? Men is toe aan iets leuks, iets sportiefs. Zeker nu laat je zo’n cadeaukaart als ontvanger echt niet maanden in de keukenlade liggen.”
''We brengen met ons product veel klanten naar de complete sportbranche''
Op het gebied van B2B geldt hetzelfde verhaal volgens De Fost. ,,Met het oog op vitaliteit zien ondernemers welke mogelijkheden zij hun medewerkers kunnen bieden door de Sports Gift Card in te kopen en tijdens speciale gelegenheden of feestdagen cadeau te doen.”
Wil je meer weten over de mogelijkheden van de Sports Gift Card of partner worden, neem dan contact op met info@sportsgiftcard.com of neem direct contact op met Jeroen de Fost via 06-52050122.