Aangeboden door eHerkenning

Podcast

Slim digitaliseren? Deze ondernemer wist veel tijd te besparen met eHerkenning

Niek Rooks is partner bij DiVetro, een onafhankelijke specialist voor IT-analyse, sourcing en management. Hij werkt met eHerkenning omdat het dé manier is voor bedrijven om veilig en eenvoudig in te loggen bij al meer dan 400 (overheids)organisaties. Straks onmisbaar, nu verkrijgbaar. Rooks vertelt in de podcast over de voordelen ervan.

Divetro eherkenning

Anna Neeltje de Boer 2 juli 2019

DiVetro versnelt de digitale ambities van klanten. Niek Rooks is partner van het onafhankelijke strategisch adviesbureau en noemt dat ‘essentieel’: “Het sturen en opereren op basis van informatie is cruciaal voor de groei en continuïteit van bedrijven. Wij helpen organisaties in zo kort mogelijke tijd naar een hoger volwassenheidsniveau in digitalisering, zodat ze alle kansen kunnen benutten en bedreigingen het hoofd kunnen bieden.”

DiVetro werkt vooral op projecten bij de (semi)overheid, in de gezondheidszorg en in het onderwijs en Rooks is als één van de vier partners verantwoordelijk voor HR, financiën en accountmanagement.

Papieren formulieren

In 2015 ontdekte Rooks eHerkenning: ,,Vroeger ging er eens in de zoveel tijd een boekwerk aan papier richting de gemeente. Ook formulieren moesten op papier worden ingevuld en opgestuurd. Toen ik erachter kwam dat dat digitaal kon, was ik meteen om. Veel handiger en het werkt een stuk prettiger.’’

Verklaring Omtrent het Gedrag

Binnen DiVetro is hij nog de enige die ermee werkt en hij gebruikt het vooral voor de Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG). ,,Daarvan vragen we zo’n dertig tot veertig per jaar aan. Bij DiVetro komen we uit de IT en kijken we hoe we alle processen zo goed mogelijk kunnen digitaliseren. Voor ons is eHerkenning ideaal. Het aanvragen van een VOG was vroeger een handmatig proces. Nu besparen we veel tijd en hebben we minder kans op fouten. Het is gewoon veel efficiënter.

Doorlooptijd

De voordelen van eHerkenning benutten is niet meer dan logisch. Voor ons en ook voor ondernemers die geen verstand hebben van ICT.’’ Het grootste voordeel? De efficiëntie, meent Rooks: ,,Dat heeft te maken met de doorlooptijd. Vroeger moest je naar een loket van de gemeente, daar deed je een aanvraag bij een medewerker. Nu doe je dat online. Dat is efficiënter, zowel qua tijd als qua geld.”

Repeterende werkzaamheden

Daar komt bij: repeterende werkzaamheden zijn saai, zeker als er veel papierwerk bij komt kijken. ,,Ook om die reden is digitaliseren met eHerkenning een absolute aanrader. Implementeer je dit inlogmiddel op de werkvloer, dan zijn jouw mensen sneller en plezieriger aan het werk. Mocht je twijfelen, informeer eens bij een branchegenoot, een collega of concullega naar de ervaringen en voordelen. Ja hoor, ook ik sta altijd open voor vragen.’’

De Ondernemer Podcasts Aandachtstrekkers 30x30cm
Aandachtstrekkers

Goudmijn of valkuil: dit vinden deze online marketingexpert en psycholoog van data

Dat grote bedrijven als bol.com en Spotify data van klanten gebruiken om de consument nog beter te koppelen aan het gebodene en de relatie te verstevigen, dat mag natuurlijk geen geheim meer heten. Maar wat kan jij als ondernemer daarvan leren? Wat zijn de valkuilen? Hoe zit het met privacy? Michel Ariëns en Patrick Wessels leggen het je uit in aflevering 5 van Aandachtstrekkers.

Details
De Ondernemer Podcasts Thijs van Dijk Thijs Talks
Thijs Talks

Caroline van Turennout (Zeeman): 'Online is er nog veel te doen'

Het is alweer tijd voor de achtste aflevering van de podcastserie Thijs Talks. Presentator Thijs van Dijk is nog altijd actief met het samenstellen van het ultieme marketingelftal. De volgende kandidaat is Caroline van Turennout, verantwoordelijk voor de marketing, communicatie en e-commerce bij textielsuper Zeeman. Welke positie krijgt zij op het veld? Beluister nu de podcast. ,,We zijn internationaal al behoorlijk actief. Maar er kan nog meer.''

Details
De Ondernemer Podcasts Aandachtstrekkers 30x30cm
Aandachtstrekkers

'Dat Formule 1 via Netflix slim nieuwe fans scoort, kunnen ondernemers ook'

Wat begint met Netflix, de Formule 1 en de populaire serie Drive to Survive, eindigt in deze podcast met tips voor ondernemers hoe zij zelf die slimme strategie kunnen toepassen om nieuwe fans, klanten, consumenten te binden. Kijktip: Drive to Survive. Luistertip: aflevering 4 van Aandachtstrekkers.

Details
De Ondernemer Podcasts De Zo Genaamde Podcast
De Zo Genaamde Podcast

Hoe EARTH Water volgens Henk Witteveen na b2b-markt ook retailwereld verovert

Henk Witteveen is samen met Patrick de Nekker verantwoordelijk voor het succes van EARTH Water. 100 procent van de nettowinst gaat naar waterprojecten in landen waar het hard nodig is. Ook hebben de twee de overstap gemaakt naar totaal plasticvrij en zijn ze bezig EARTH Water in de supermarkten te zetten. Hoog tijd voor presentator Floris Hülsmann om Witteveen uit te nodigen voor een aflevering van De Zo Genaamde Podcast.

Details
De Ondernemer Podcasts Aandachtstrekkers 30x30cm
Aandachtstrekkers

Is het abonnementsmodel het juiste model voor jouw dienst of product?

In de nieuwe podcastserie Aandachtstrekkers signaleren Michel Ariëns en Patrick Wessels online trends. De investeerder in startups en founder van online marketingbureau .CREW en de consumentenpsycholoog annex Raad van Advies-lid koppelen dat aan de psychologie van de klant. En ze adviseren hoe ondernemers daar goed op kunnen inspelen. In aflevering 1 draait het om abonnementsmodellen en wat de ondernemer aan deze modellen kan hebben. En wat betekent het voor de consument? Je hoort het in de podcast.

Details
De Ondernemer Podcasts Roland Tameling De Ondernemer Onderweg
De Ondernemer Onderweg

Ronald Kooyman (Louwman): hoe je evenementenlocatie èn museum draaiende houdt in coronatijd

Je hebt één van de allermooiste autocollecties van de wereld in een modern museum. Dat pand doet ook dienst als evenementenlocatie, borrels van bedrijven en andere bijeenkomsten. En dan die coronacrisis. Wat doe je dan? In deze De Ondernemer Onderweg vraagt presentator Roland Tameling het de directeur van het Louwman Museum - want daar hebben we het over - Ronald Kooyman.

Details