Nieuws Toerisme

Thuisbezorgd maar dan in een vliegtuig: het kan nu op Transavia-vluchten

Sushi, salades, rendang of een ontbijt bestellen in het vliegtuig: het kan voortaan dankzij een nieuw initiatief van Transavia en Thuisbezorgd.nl. Passagiers kunnen vlak voor de vlucht een maaltijd bestellen, die bereid wordt door vliegtuigcateraar iFleat en daarna aan boord bezorgd. De Nederlandse bedrijven zijn hiermee wereldwijd de eerste met deze service.

Van onze redactie 30 september 2020

Thuisbezorgd vliegtuig in flight transavia

De service is nu van start gegaan met een eerste Transavia-vlucht van Amsterdam naar Faro (Portugal). Het gaat om een pilot van Transavia en Thuisbezorgd.nl, in samenwerking met boordcateraar iFleat en Schiphol. De service is vooralsnog beschikbaar op vluchten naar vier bestemmingen in Griekenland, Portugal en Italië. Naar verwachting wordt dit in de toekomst uitgebreid naar meer vluchten en vliegvelden waar Transavia ook actief is, zoals Rotterdam The Hague Airport en Eindhoven Airport.

De passagiers op de geselecteerde vluchten worden persoonlijk via email geïnformeerd over het aanbod van in-flight delivery. Met de Thuisbezorgd.nl-service kunnen ze vervolgens bij het Transavia Restaurant kiezen uit tien verschillende maaltijden, die ze tot een uur voor de boarding kunnen bestellen. iFleat is verantwoordelijk voor de bereiding en logistiek. Het menu bevat onder meer vegan salades, verse sushi en authentieke Indonesische rendang. De maaltijd wordt vers bereid en direct bezorgd aan boord door Thuisbezorgd.nl. Het cabinepersoneel van Transavia serveert deze vervolgens uit bij passagiers.

Meer keuze voor maaltijden aan boord

Met de nieuwe service van Transavia en Thuisbezorgd.nl hebben passagiers veel meer keuze in maaltijden aan boord. Daarnaast verwachten de initiatiefnemers met de samenwerking ook voedselverspilling flink tegen te gaan. Met in-flight delivery is inzichtelijk welke passagiers een maaltijd besteld hebben en is er vooraf al afgerekend. Het aantal vooraf bereide maaltijden dat normaal op een vlucht aanwezig is en mogelijk niet wordt geconsumeerd, wordt daarmee teruggebracht.

Vanwege de coronacrisis zijn daar extra maatregelen voor menu's aan boord gekomen, zoals het beperken van het assortiment. Transavia hoopt door de samenwerking met Thuisbezorgd een extra service aan te bieden. Er is hierdoor keuze uit meer maaltijden die vooraf bereid worden en ook de betaling is al geregeld, waardoor er minder risico zou zijn op besmettingen aan boord.

Alles over, voor én door ondernemers in je mailbox.

Ontvang twee keer per week onze nieuwsbrief met inspirerende ondernemersverhalen en informatieve artikelen.