Het gaat om dagelijkse boodschappen zoals brood, dameshygiëne, pasta, rijst, toiletpapier, groente, fruit en schoonmaakmiddelen. De prijzen van deze producten worden dus niet verhoogd, ongeacht de inflatie die nog op Nederland afkomt, belooft de supermarktketen.
Marcel Huizing, algemeen directeur Dirk van den Broek: ,,Prijzen voor dagelijkse boodschappen rijzen de pan uit en veel gezinnen worstelen daarbij ook nog met de torenhoge energieprijzen die op ze af komen. Dat vraagt wat ons betreft om rigoureuze keuzes want klanten moeten zeker in deze tijd kunnen rekenen op Dirk. Daarom hebben we besloten zelf de broekriem aan te halen zodat we boodschappen voor iedereen betaalbaar kunnen houden.”
Prijzen voor dagelijkse boodschappen rijzen de pan uit en veel gezinnen worstelen daarbij ook nog met de torenhoge energieprijzen die op ze af komen
Marcel Huizing, algemeen directeur Dirk van den Broek
De keuze om de prijzen van een deel van het assortiment blijvend laag te houden, komt bovenop de maatregelen die Dirk al eerder nam. Zo is de supermarktformule per 1 juni gestopt met tv-reclame. Volgens Dirk een keuze om grip te houden op uitgaven zodat er minder externe kosten op het bordje van de consument komen.
Ook is de discountformule gestopt met zogeheten multibuys. Klanten hoeven niet méér producten te kopen om minder te betalen.
Lees ook: CPB: hoge inflatie raakt consument hard in de portemonnee