How-to Overig
Contentmarketing voor ondernemers: vijf actuele trends
Het moet korter, maar echtheid is een voorwaarde. Het moet persoonlijker, maar wordt steeds vaker via voice-technologie opgezocht. En ja, ook jij moet aan de slag met video. Dit zijn de belangrijke trends op het gebied van contentmarketing voor ondernemers. Met aanvullende whitepaper als download!
Een waarschuwing vooraf: dit artikel is onderdeel van onze contentmarketingstrategie. En jij, beste lezer, behoort tot onze doelgroep. Is dat fout? Integendeel! We hopen juist dat je er iets mee gaat doen. Maar we houden je misschien wel af en toe een spiegel voor. Hebben wij je aandacht? Mooi, dan is de eerste stap van onze strategie geslaagd.
Meer weten over de vijf trends? Download nu de whitepaper!
Even wat cijfers. Dit zijn de door B2B-marketeers meest opgevoerde doelstellingen voor contentmarketing in 2019. De gegevens komen van het contentmarketinginstituut in de VS. Dit zijn de hoogst scorende doelstellingen:
merkbekendheid creëren - 86 procent
sympathie in de doelgroep opwekken - 79 procent
bouwen aan geloofwaardigheid en vertrouwen - 75 procent
Minder hoog scoren deze doelen bij dezelfde marketeers:
klantenbase opbouwen - 45 procent
verkoop en omzet genereren - 53 procent
loyaliteit van bestaande klanten opbouwen - 63 procent
Het begint met contentcreatie
Terwijl die laatste drie zich nadrukkelijker richten op het opbouwen van een duurzame relatie met klanten en (nog) niet-klanten. Dat leidt uiteindelijk tot bottom-line resultaten. Misschien heeft dit wel iets te maken met het feit dat bij 32 procent van de ondernemingen niemand fulltime met contentmarketing bezig is. Ook omdat de helft van alle responderende marketeers tenminste een deel van hun werkzaamheden uitbesteedt, met name contentcreatie. Terwijl het daar juist mee begint.
Lees ook: Storytelling: zo vertel je het verhaal van jouw merk
Vind de juiste makers
Hier download je een lijstje met actuele contentmarketingtrends. Een advies vooraf gaan we je niet onthouden: vind makers van inhoud die begrijpen wat uniek is aan je bedrijf. Die weten hoe ze boven het middelmatige uit kunnen stijgen. Verras je publiek met hun vaardigheden via verschillende kanalen.
Meteen in contact met die makers en de mensen van DPG Media die je kunnen helpen om de juiste kanalen te kiezen? Vul hieronder je gegevens in en wij nemen snel contact met je op.