Nieuws Regio
Online dezelfde aandacht als in de fysieke winkel
Wim Kremer van Kremer Juweliers uit Veendam noemt zichzelf ‘een echte winkelier’ met vijf winkels, waarvan nu één online. Hij maakte de overstap naar online, samen met zijn zoon, en sloot zich aan bij het platform van bol.com. ,,Ook de onlineklant waardeert kwaliteit.’’

De combinatie van winkel en internet was wel even wennen voor Wim Kremer. ,,Ik was gewend aan de ‘stenen’ winkel, waar je spullen mooi kunt uitstallen. Maar ik ben altijd op zoek naar kansen.’’
Combinatie
,,Bij bol.com hebben we een goede etalage gevonden buiten onze winkel. De combinatie van bricks and clicks is ideaal. We hebben goed nagedacht hoe we het beste van twee werelden kunnen samenbrengen. Mijn ervaring van vijftig jaar in de detailhandel breng ik nu over op onze internetverkoop. En andersom hebben we open en ontspannen contact met bol.com. Dat is heel plezierig. Waar nodig kunnen zij ons adviseren.’’
Lees ook: Daniel Ropers: 'Bol.com heeft nog steeds de spirit van een startup, een vriendenclub'
Wat Kremer vooral meeneemt naar online is oog voor kwaliteit en detail. ,,Wij behandelen onze onlineklanten net als in de winkel. We focussen op kwaliteit, niet op volume. Als iemand een pakje via bol.com van Kremer krijgt, moet hij daar een goed gevoel bij hebben.
Dat betekent voor ons: uitgebreide controle vooraf, netjes inpakken en de juiste gebruiksaanwijzing erbij. En daarna makkelijk en snel contact kunnen opnemen als er vragen zijn. De aandacht die je ook krijgt als je de winkel binnenloopt.’’
Logistiek
Een deel van zijn artikelen verstuurt Kremer met ‘Logistiek via bol.com’. ,,Als de belofte is: morgen ontvang je je pakje, dan mag dat niet fout gaan. Op deze manier kunnen we toch snel bezorgen als het druk is in de winkel en regelt bol.com eventuele retouren.’’
Dat Kremer met zijn online-aanpak de juiste snaar raakt, blijkt wel uit de hoge klantwaardering van 9,3 op de site van bol.com. ,,Daar zijn we heel trots op. Onlineklanten en klanten in de winkel verschillen niet zoveel van elkaar. Het voornaamste verschil is dat in de winkel één klant één mooi horloge bekijkt, waar dat er online misschien wel vijftig zijn. We hebben winkels in Stadskanaal, Emmen, Groningen en Veendam, maar nu komen onze kopers uit het hele land.’’
'We focussen op kwaliteit, niet op volume'