Nieuws Groei
Meisjesdromen najagen: drie succesvolle vrouwen starten 'Girlhood dreams' initiatief
‘Boyhood dreams’, oftewel jongensdromen, is een bekend begrip. Het zijn dromen waarvan elke jongen hoopt dat deze ooit werkelijkheid worden en duiden op ambitie, gedrevenheid en motivatie. Het begrip meisjesdromen wordt echter slechts zelden gebruikt. In samenwerking met de drie succesvolle vrouwen Marloes Hoedeman, Martika Avalon en Suzanne Swarts roept José Woldring namens Porsche Nederland vrouwen op om groots te dromen.

Foto: Shutterstock.
Woldring is ambassadeur van Porsche Nederland en zegt als ondernemer in een door mannen gedomineerde industrie als geen ander te weten hoe het is om als enige vrouw aan tafel te zitten. ,,Ik hoop met dit initiatief veel vrouwen te inspireren om hun dromen waar te maken, ongeacht wat de standaard is of wat anderen denken."
,,Wat er nu gaande is in de wereld is moeilijk te bevatten en Porsche draagt bij waar het kan, maar sluit ook niet de ogen voor andere maatschappelijke thema’s. Ook in de huidige tijd is het belangrijk om stil te staan bij belangrijke zaken zoals economische zelfstandigheid, het tegengaan van discriminatie en empowerment van vrouwen.”
José Woldring, ambassadeur namens Porsche Nederland.
Jezelf onderscheiden en van dromen werkelijkheid maken
Het ‘girlhood dreams’ initiatief geeft gedreven en inspirerende iconen een podium om andere vrouwen aan te moedigen het beste uit zichzelf te halen. Voor Marloes, Martika en Suzanne begon hun succesvolle carrière ooit ook met een droom. Stuk voor stuk hebben zij een uniek verhaal en weten zij hoe belangrijk het is om jezelf te onderscheiden als je van je dromen werkelijkheid wil maken.
Speciaal voor dit initiatief delen deze eigenzinnige vrouwen hun eigen ‘girlhood dreams’ en vertellen zij onder meer over hun belangrijkste leermomenten, met als doel om zoveel mogelijk kennis te delen, vrouwen te inspireren en hen te helpen om ambities te verwezenlijken.
,,Het altijd beter willen doen dan de rest en je eigen weg volgen: dat heeft mij gebracht waar ik nu ben en dat wil ik anderen ook meegeven"
Hoedeman is oprichter en creative director van Love Stories en zegt het enorm belangrijk te vinden om andere vrouwen te kunnen aanmoedigen om clichés te doorbreken. ,,Daarnaast wil ik hen inspireren dat je ook met een creatieve achtergrond een groot bedrijf kan runnen en dat al je dromen werkelijkheid kunnen worden als je er hard voor werkt.”
Vrouwen helpen hun dromen na te jagen
,,Ik doe mee aan deze campagne omdat ik het belangrijk vind om vrouwen van kleur te laten zien dat ze werkelijk alles kunnen bereiken", zegt Avalon als eigenaar en fotograaf van Martika Avalon Photography. ,,Toen ik 13 jaar geleden begon, waren er geen zwarte vrouwen in de fotografie-industrie. Dat begint nu langzaamaan te veranderen, maar we zijn er nog niet. Ik wil deze verandering stimuleren door een voorbeeld te zijn voor vrouwen en ze te helpen hun dromen na te jagen.”
Suzanne Swarts, kunsthistoricus en directeur bij museum Voorlinden: ,,Er met kop en schouders boven uitsteken, het altijd beter willen doen dan de rest en je eigen weg volgen: dat heeft mij gebracht waar ik nu ben en dat wil ik anderen ook meegeven. Het gaat om vertrouwen op je eigen intuïtie, geloven in jezelf en kansen zien en grijpen. Wacht niet totdat er iets op je pad komt, maar stippel je eigen pad uit. Alleen zo kun je excelleren!”
Martika Avalon, Marloes Hoedeman en Suzanne Swarts (vlnr.) vertegenwoordigen het Girlhood dreams initiatief. Foto: Porsche Nederland
Lees ook: Elske Doets: 'De wereld snakt naar meisjesdromen, niet naar nóg meer fopraketten'
Dromen durven delen en najagen
Voor alle vrouwen die hun dromen durven te delen en deze willen najagen, organiseert Porsche in samenwerking met Hoedeman, Avalon en Swarts exclusieve ervaringen. Denk aan een ontdekkingsreis door één van Europa’s meest toonaangevende musea, achter de schermen meekijken bij het maken van een succesvolle tentoonstelling met een grote internationale kunstenaar, een hoogstpersoonlijke inkijk in het reilen en zeilen bij een internationaal modemerk of je eigen unieke stijl als fotograaf ontdekken in exclusieve masterclasses.
Om mee te doen aan dit initiatief, kunnen vrouwen in Nederland vanaf vandaag hun eigen dromen en motivaties delen via girlhooddreams.porsche.nl. De inschrijving sluit op 8 juni 2022.