Nieuws Groei
Red je Pakketje heet voortaan Instabox, twee diensten verder als één merk
Red je Pakketje verandert begin 2022 zijn naam in Instabox. Met de naamswijziging is de de integratie van Red je Pakketje compleet, nadat het bedrijf eerder dit jaar al werd overgenomen door Instabox.

Foto: Instabox
Lees ook: Red je Pakketje verdriedubbelt capaciteit in Zwolle met nieuw distributiecentrum
Het Zweedse Instabox, een techbedrijf in de logistiek dat een groot netwerk van pakketkluisjes in Scandinavië exploiteert, kocht eerder dit jaar Red je Pakketje dat in Nederland marktleider is in duurzame Same Day-thuisbezorging. Volgens het persbericht markeert de naamswijziging de volledige samensmelting van de bedrijven, waarbij beide diensten verdergaan onder de vlag van Instabox.
Sam Rohn, General Manager van Instabox Benelux, noemt de naamswijziging 'een logische stap' en wil van Instabox de populairste pakketbezorger maken voor alle webshops en consumenten in Nederland en de rest van de Benelux.
Lees ook: Sam Rohn (Red Je Pakketje): 'Een echt goede bedrijfsnaam verzinnen is moeilijk'
Instabox vernieuwt Nederlandse pakketmarkt
Sam Rohn: ,,Beide bedrijven hebben veel gemeen. We zetten de consument op één en nemen op basis daarvan onze beslissingen. Verder gaan Red je Pakketje en Instabox op dezelfde verantwoorde manier om met onze mensen en het milieu. Nu ook de technische hobbels zijn weggenomen, zijn we klaar voor de volledige integratie binnen Instabox. En we kijken ernaar uit om als één verder te gaan.”
Instabox brengt een nieuwe dienst naar de Nederlandse pakketmarkt. Hierbij combineert het bedrijf de expertise van Red je Pakketje op het gebied van thuisbezorging met de uitgebreide kennis van leveringen in pakketkluizen, die het bedrijf heeft opgedaan in de Scandinavische landen.
Pakketkluizen van Instabox.
Instabox plaatst duizenden pakketkluizen in Nederland
Leveringen in pakketkluizen is een trend in heel Europa, maar Nederland heeft op dit gebied nog een inhaalslag te maken. Instabox plaatst daarom de komende twee jaar minimaal 4000 pakketkluizen in Nederland. Op deze manier wil de pakketbezorger zijn service snel uitbreiden – of de gebruiker nu kiest voor thuisbezorging of bezorging in een pakketkluis.
Rohn: ,,In de nabije toekomst zal het voor elke moderne webshop cruciaal zijn om de consument te laten kiezen hoe een bestelling wordt bezorgd. Wij geloven dat zowel thuisbezorging als pakketkluizen een grote rol zullen opeisen. De consument raakt bovendien gewend aan goede service en flexibiliteit. Daarom kun je bij ons je bezorgoptie nog veranderen terwijl je pakket al onderweg is. We zijn dus blij dat we de beste diensten in één merk kunnen samenbrengen.”
Fossielvrije bezorging
Instabox bezorgt in de Benelux zo veel mogelijk pakketten elektrisch. Alle pakketten worden fossielvrij bezorgd, ofwel met elektrische bussen, ofwel met busjes die rijden op het fossielvrije HVO100.
De uitstoot die daar nog bij vrijkomt, compenseert de pakketbezorger voor 110 procent. Instabox streeft ernaar eind 2022 alle pakketten elektrisch te bezorgen.
Meest Inspirerende Ondernemer Startup
Sam Rohn is dit jaar door De Ondernemer genomineerd voor de MIO, de Meest Inspirerende Ondernemer van het Jaar. Dit zijn dé awards voor ondernemers, door ondernemers. In de award-categorie algemeen zijn 25 ondernemers genomineerd, maar voor het eerst is er een award voor de Meest Inspirerende Ondernemer binnen een startup en daarvoor zijn 5 ondernemers genomineerd. Sam Rohn is er daar dus één van. Vanaf donderdag 18 november (16.00 uur) kan er via deze website gestemd worden op een van de genomineerde ondernemers.
Over Instabox
Instabox is een Zweedse logistieke startup die zorgt voor bliksemsnelle, probleemloze en fossielvrije pakketbezorging. Het bedrijf bestaat sinds 2015 en heeft inmiddels miljoenen gebruikers. In Nederland nam Instabox in 2021 Red je Pakketje over, de marktleider op het gebied van Same Day Delivery. Tot de klanten van de Instabox Group behoren bedrijven als H&M, Ikea, Amazon en bol.com.
Instabox biedt zowel thuisbezorging als bezorging bij meer dan 2.000 geautomatiseerde pakketkluizen in Zweden, Nederland en Denemarken. Instabox is sinds zijn oprichting consequent gegroeid met meer dan 300 procent per jaar en is daarmee een van de snelst groeiende startups in Europa.