Met de dienst van Wunderkind kunnen online retailers hun klantendatabase significant opschalen en slagvaardiger maken, zo belooft het bedrijf. De aanbieder koppelt met de technologie anonieme websitebezoekers aan klantaccounts, waardoor e-tailers die klanten via hun eigen kanalen een volledig gepersonaliseerde ervaring kunnen bieden.
,,Het online advertentielandschap verandert snel”, zegt Wouter Koch, Country Manager Nederland bij Wunderkind. ,,Traditionele performance-marketingkanalen staan onder druk door stijgende kosten, strengere privacyregelgeving én tracking cookies die volgend jaar verdwijnen. Hierdoor krijgen online retailers steeds minder waarde voor hun betaalde marketingkanalen en kunnen zij lastiger groeien. Omdat wij in tegenstelling tot andere partijen de focus leggen op opt-in first party data en kanalen, realiseren we tot tien procent extra online inkomsten voor onze klanten en behoren we voor hen tot de top-drie marketingkanalen.”
Lees ook: E-commercesector tegen gemeenten: 'De toekomst van lokaal is óók online'
Oog van het Amerikaanse Wunderkind viel al snel op Nederlandse retailmarkt
Na zakelijke successen in de Verenigde Staten en Londen is de uitbreiding van Wunderkind naar de Europese Unie een logische stap. Voor deze expansie viel het oog al snel op Nederland, al zal de Europese bezetting van het ambitieuze performance marketingbedrijf hier niet bij blijven.
Koch: ,,De Nederlandse retailmarkt is digitaal zeer volwassen, wat onder meer blijkt uit het consumentengedrag en de grote landelijke e-commerce-spelers. Juist vanwege die volwassenheid verwacht ik dat onze dienst gericht op owned communicatiekanalen hier welkom is. Zo zien we dat Nederlandse organisaties nu al flink inzetten op eigen databases en kanalen. Met behulp van onze technologie kunnen bedrijven eenvoudig personalisatie op schaal leveren, dus wij ondersteunen ze graag daarbij.”
Wij beschouwen inclusie en werkgeluk als topprioriteit, wat we onder meer waarmaken met onze hoge score op de Corporate Equility Index
Wouter Koch, Wunderkind
Groeiambitie: onderneming wil leukste tech-werkgever van Nederland worden
Van de honderden werknemers wereldwijd werken er op dit moment zes in het Amsterdamse grachtenpand. Ondanks de krappe arbeidsmarkt wil Wunderkind dit team in het komende jaar uitbreiden tot twintig medewerkers.
Koch: ,,In de afgelopen jaren zijn wij enorm gegroeid, zowel in het aantal medewerkers als in onze bedrijfsresultaten. Die groei willen wij in Europa doorzetten, wat alleen kan als wij ons ook als werkgever onderscheiden. Daarom beschouwen wij inclusie en werkgeluk als topprioriteit, wat we onder meer waarmaken met onze hoge score op de Corporate Equility Index. Ik kijk er enorm naar uit om samen met het huidige team én alle toekomstige talenten van Wunderkind de leukste tech-werkgever van Nederland te maken, en zo de internationale groei voortzetten.”
Lees ook: Robin (41) staat aan het roer van het grootste klantcontactbedrijf van de Benelux