Nieuws Regio

Online groeien: dit komt erbij kijken

Vrijwel elke ondernemer presenteert zich vandaag de dag online. Providers als Ziggo helpen zakelijke gebruikers met het aanbieden van snelle en stabiele verbindingen, maar dan ben je er nog niet. Jeroen Egging van Intelligent Online over business halen uit je website.

De Ondernemer i.s.m. Ziggo 7 maart 2018

Jeroen Egging Angeliek de Jonge Ziggo

Belangrijk is natuurlijk dat je website, net als een fysieke winkel, goed op orde is. En dan bedoel ik niet alleen dat deze er goed uitziet en up-to-date is wat betreft informatie. Het gaat erom dat een bezoeker gelijk ziet: ‘what’s in for me?’ Als je bijvoorbeeld wilt weten wat er allemaal bij komt kijken voor het starten van een bv, moet je bij een notaris direct op een ‘landingspage’ komen met de door jou gewenste informatie. Bovendien moet je als bezoeker ook getriggerd worden om actie te ondernemen en jouw persoonsgegevens achter te laten. Kortom er moet business uitgehaald kunnen worden. Let wel dat je dan ook te maken krijgt met bijvoorbeeld privacywetgeving die specifieke eisen stelt aan de verwerking en opslag van gegevens.

Juiste mensen

Maar als die winkel dan op orde is, moet je nog wel de juiste mensen naar je website krijgen. Dat is zeker in deze tijd waarbij iedereen ‘online is’ een uitdaging die vraagt om de nodige kennis van zaken. Dat niet elke ondernemer die kennis in huis heeft, is natuurlijk niet vreemd. Die richt zich bovendien liever op z'n corebusiness. Maar als je toch echt werk wilt maken van online-marketing, maak dan gebruik van een gespecialiseerd bureau, dat levert je echt meer op. Die kunnen met hun kennis en kunde klanten online echt helpen groeien.

SEO

Omdat ik me ook goed realiseer dat budgetten van mkb’ers lager liggen dan die van multinationals, kijken we als specialisten naar die zaken die het beste helpen om meer omzet te genereren. Door SEO (search engine optimization), technieken die gericht zijn op het optimaliseren en verbeteren van je website of webshop voor de vindbaarheid in zoekmachines zoals Google en Bing, kun je ervoor zorgen dat je meer leads binnenhaalt.

Online reclame maken

Daarnaast kun je ook online reclame maken voor je onderneming als je bereid bent daarvoor te betalen. Bijvoorbeeld middels Google AdWords, een vorm van online adverteren. De kosten hiervoor zijn sterk afhankelijk van de branche waarin je actief bent. Een zelfstandig vakman betaalt minder dan een hypotheekverstrekker. Het is belangrijk om een campagne te testen, te monitoren en waar gewenst instellingen bij te stellen. Ook dat is niet iets wat de gemiddelde ondernemer zelf wil of moet doen. Het risico is groot dat de campagne niet slaagt als je niks doet of aan de verkeerde knoppen draait. Overigens kan het in bepaalde gevallen ook slim zijn om je pijlen voornamelijk te richten op sociale media voor het generen van leads of het zoeken in een combinatie van mediakanalen. Ook die keuze is in het ingewikkelde medialandschap niet eenvoudig te maken. Het is lastig om het overzicht te krijgen en te houden. Een echte specialist ontzorgt je daarbij.

Jeroen Egging is commercieel directeur van online-marketingbureau Intelligent Online in Houten. intelligentonline.nl.

Jeroen Egging Angeliek de Jonge Ziggo 2

Actie: Ziggo verbindt

Om ondernemers nog meer te ontzorgen op het gebied van online communicatie houdt Ziggo tussen 19 en 23 maart een speciale actieweek 'Ziggo verbindt ondernemers'. Specialisten staan die week klaar in twee Vodafone-winkels in Amsterdam en Barendrecht om ondernemers een goed en kosteloos 'live' advies te geven. Een buitenkans die je als ondernemer niet voorbij moet laten gaan. Een afspraak is zo online gemaakt (zie onderaan dit artikel).

Ziggo maakt het voor zakelijke klanten nu heel aantrekkelijk om zelf de voordelen van Ziggo Zakelijk te ervaren. Je kunt gratis, vrijblijvend en naast je huidige provider drie maanden Ziggo Zakelijk gebruiken onder het motto: ‘Ontdek de flow van soepel en snel zakelijk internet'.

Jeroen Egging is een van de professionals met wie je in de Vodafone Business Store in Barendrecht een afspraak kunt maken om over jouw online business te sparren. De andere beschikbare ondernemers zijn Wilmer Smook en Edwin Stierman.

Wilmer Smook

Wilmer Smook van Smookster in Leiden: ,,Smookster is de digitale partner die je beeld verscherpt en je online versterkt. Zijn ervaring met politiek Den Haag, helpt daarbij. Een digitaal strateeg met een politieke antenne." www.smookster.nl

Edwin Stierman Arten Copy Krauw
Corinne Arten Copy Krauw

Edwin Stierman: ,,De kracht van Art & Copy Krauw zit in de unieke samenwerking van Edwin en Corinne in tekstschrijven en vormgeving. Zij stemmen alles af en jij hoeft je geen zorgen te maken. Het wordt goed! www.artcopykrauw.nl