Nieuws Actueel

Utrechtse start-up krijgt waarschuwingsbrief van WhatsApp

De Utrechtse start-up Watermelon moet van WhatsApp stoppen met hun diensten. De klantenservice die Watermelon biedt via WhatsApp zou inbreuk maken op de gebruikersovereenkomst. De app mag namelijk niet gebruikt worden voor 'koude acquisitie', met andere woorden klanten binnenhalen door een simpel appje te sturen.

De Ondernemer 24 maart 2016

Whatsappsolliciteren1065

Volgens Alexander Wijninga, ceo van Watermelon, maakt zijn bedrijf zich niet vuil aan het overtreden van de gebruikersovereenkomst. "Wij maken het voor bedrijven mogelijk om met hun klanten via WhatsApp te communiceren. Zij hebben die klanten al en de klanten kennen hem", vertelt hij in een interview met Bright.nl. "Dat is heel iets anders dan het verturen van spam, iets wat WhatsApp logischerwijs niet wil."

Het is voor zover bekend de eerste keer dat WhatsApp een Nederlands bedrijft verplicht te stoppen met zijn werkzaamheden. Wijninga is dan ook niet van plan gehoor te geven aan de brief. Hij wacht af wat er verder gaat gebeuren.

Watermelon is een start-up die een klantenservice via Whatsapp voor andere bedrijven verzorgt. Dat kan op twee manieren: zelf achter de knoppen zitten of alles uitbesteden. Het concept is bedacht door drie jonge ondernemers.