Nieuws Horeca

Boekingsplatform Wise biedt thuiswerker, maar ook freelancer inspirerende werkplek in de horeca

Wanneer heropening mogelijk is kunnen horecaondernemers laptopgebruikers in de eigen zaak reguleren en ontvangen met Wise. Via het platform bieden ondernemers werkplekken aan (thuis)werkers, en kunnen werkgevers, werknemers en freelancers geschikte werkplekken vinden, boeken en betalen via de app.

Van onze redactie 12 april 2021

Ook na de lockdown willen veel thuiswerkers hun laptop weer in een horecazaak openklappen. Foto: Shutterstock

De startup biedt de horeca een additioneel verdienmodel en helpt hen bij het optimaliseren van piek- en daluren. ,,De horeca fungeert als het nieuwe kantoor. Steeds meer mensen zullen gebruik maken van de ruimte die de horeca biedt. Via Wise kunnen we hen nog beter voorzien van een goede werkplek”, vertelt de Rotterdamse horecaondernemer Ron de Jong die zich inmiddels heeft aangesloten bij Wise.

De luchtvaart biedt business seats, de hotelindustrie zakelijke arrangementen en reisorganisaties ondernemerspakketten. De horeca maakt volgens de ondernemers achter het platform nog geen onderscheid tussen business en leisure. Dit terwijl laptopgebruikers al ruim voor de coronacrisis de snelst groeiende groep horecabezoekers vormden.

Laptopgebruikers te reguleren en ontvangen in horeca

Met het oog op de naderende heropening in combinatie met de ‘work from anywhere’-beweging, is de verwachting dat dit de komende jaren alleen maar zal toenemen. Hoewel het tijdens de daluren een uitkomst is als laptopgebruikers een tafel bezetten, leveren het kopje koffie en de kan kraanwater geen winst op. Met deze kennis in het achterhoofd, bedachten ondernemers Florien Smits en Roos Zondervan het eerste digitale platform waar horecaondernemers in staat zijn de groep laptopgebruikers te reguleren en ontvangen. ,,We verbinden innovatieve horecazaken met de zakelijke gebruiker en zorgen voor een winsituatie voor beide partijen”, vertelt Smits.

''We verbinden innovatieve horecazaken met de zakelijke gebruiker en zorgen voor een winsituatie voor beide partijen''

Florien Smits, Wise

Boven: Roos Zondervan (links) en Florien Smits van Wise.

Boeken en betalen op basis van een vast uurtarief

De ‘work from anywhere’-beweging zet zich in een rap tempo voort. Om deze beweging een platform te bieden, brengt Wise de horeca- en cultuursector in verbinding met de laptopgebruiker. Via het platform vindt, boekt en betaalt men op basis van een vast uurtarief een werkplek met de benodigde faciliteiten.

Op deze manier brengt Wise een verandering van omgeving én stimuleert het platform een gezonde werk-privébalans. Via het platform stellen horecaondernemers dagelijks diverse werkplekken beschikbaar. Elke stoel is minimaal te boeken vanaf een uur en elke stoel wordt per uur betaald. Deze betaling verloopt Via Wise, de rekening voor in de horeca genuttigde consumpties betalen Wise-gebruikers apart.

Lees ook: Thuiswerker zorgt voor run op bungalows buiten vakantieperiode

Inspirerende werkplek voor na deze lockdown

,,Wise past ontzettend goed binnen het gedachtegoed van Teds: werken waar je wil, wanneer je wil. Ik vind het superleuk dat wij de groep (thuis)werkers een optimale werkplek kunnen bieden in onze zaken", vertelt Sanne Huisman, oprichter van horecagelegenheid Teds.

Naast Teds en Weena van De Jong, zijn Yoghurt Barn, Mooie Boules en Anne & Max inmiddels aangesloten bij het platform. Samen met deze horecazaken zal Wise de gebruiker na de lockdown vol enthousiasme voorzien van een inspirerende werkplek in de Randstad.

Lees ook: 'Horeca kan veilig open met hulp van QR-codes'

Schrijf je in voor de dagelijkse nieuwsbrief voor ondernemers, in 2 minuten tijd ben je weer helemaal bij.

Ontvang iedere ochtend onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste ondernemersnieuws