,,Het belangrijkste is dat je als ondernemer blijft focussen op datgene wat goed gaat", adviseert Neleman in gesprek met presentator Robert van den Ham en marcom-expert Thijs van Dijk. ,,Bij ons waren er gelukkig heel veel zaken die goed gingen. Na het winnen van de MIO heb ik een journalist van Het Financieele Dagblad (FD) en een fotograaf mee naar Spanje genomen. Mijn wijngaard ligt in Valencia. Daar is een verhaal van acht pagina's uit voortgekomen."
De belangrijke les die Neleman dit jaar leerde
Neleman vertelt dat hij in dit artikel graag een noot wilde kraken. Hij wilde zijn bedrijf namelijk delen met klanten, maar had geen idee hoe hij dat moest doen. Hij leerde een belangrijke les: ,,Gooi je vraag in het universum. Deel 'm met andere ondernemers en je zult verbaasd zijn over de hulp die je krijgt."
Tekst gaat verder onder de foto van Derrick Neleman als gast bij de Week van de Ondernemer. (Foto: Ruud Voest)
Lees ook: Elf keukens in nieuw food district Liemès: ook Ed Bindels hoopt deuren snel te openen
'Bijen red je door biologische wijn te drinken'
Veel hulp bood zich inderdaad aan na het interview met FD. ,,Er kwamen opeens allerlei partijen met oplossingen wat er uiteindelijk toe heeft geleid dat iedereen mede-eigenaar van het bedrijf kan worden. Dat kan al vanaf 250 euro en de belangrijkste reden is omdat we een community willen bouwen. We willen goed doen voor de wereld. Bijen redden doe je door biologische wijn te drinken. Ik ben geen bedrijf begonnen om het te bezitten, maar om impact te maken."
In deze podcast hoor je verder wat marcom-expert Thijs van Dijk van deze ontwikkeling vindt, waarom Neleman de 'Coolblue van de wijn' wil worden, waarom hij twee winkels opende in crisistijd en wat storytelling voor zijn bedrijf heeft betekend. De mediaplayer staat bovenin dit artikel.