InnovatieGroei

Inschakelen Flatline Agency voor digitale rebranding gouden keuze voor OGER

Aangeboden door Flatline Agency
Inschakelen Flatline Agency gouden greep voor OGER. Foto: Flatline Agency.
Leestijd 5 minuten
Lees verder onder de advertentie

OGER en digital-dienstverlener Flatline Agency kwamen in 2021 op elkaars pad. „Ik heb toen een aantal agencys gesproken, maar ze konden niet bieden wat wij zochten. Die bedrijven konden namelijk onze bestaande Tech infrastructuur niet koppelen aan een nieuwe webshop. Flatline Agency kon ons wel re-platformen naar een nieuwe digitale infrastructuur om zo de business digitaal te optimaliseren”, vertelt Chief Commercial Officer Björn Hillerström van OGER.

De ambitie van het luxe kledingmerk was om een nieuwe webshop te bouwen, gecombineerd met een complete digitale re-branding van haar formule. „Dat is, in samenwerking met Flatline, gelukt en zijn wij tevens bekroond met een award.Ongeveer 14 procent van onze klanten koopt online. Er zijn nog steeds heel veel klanten die naar onze fysieke winkels komen. Ze hebben behoefte aan een bepaald soort kleding en service en vervolgens bouwen wij een unieke en persoonlijke relatie met hen op. Dat is de retailkant. Daarnaast hebben wij klanten die alleen online kopen. Dat zijn vaak jongeren tussen de 18 en 25 jaar. Zij willen via internet een snelle aankoop doen”, zegt Björn. „Op OGER.com heb je een snel overzicht van alle producten die beschikbaar zijn. Dan ben je als klant meer self-servicing, want jij bepaalt helemaal zelf wat je gaat kopen. Daarnaast is het online portaal ook een omgeving, waar je geïnspireerd kunt worden, waarna je naar de fysieke winkel toe kunt gaan.”

Inschakelen Flatline Agency gouden greep voor OGER. Foto: Flatline Agency.
Lees verder onder de advertentie

Een soepele koopervaring

Bij OGER werd gekozen voor een omnichannel strategie, met als doel een zo naadloze mogelijke koopervaring voor de klant op verschillende kanalen. Zo is er eenheid gebracht in alle data touchpoints. Elk touchpoint is een punt van interactie met een (potentiële) klant in elk stadium van de klantreis: retailstore, website, alle social media en zoekresultaten van Google. „Daarnaast geeft het Shopify+ (E-commerce) en Shopify POS-systeem OGER alle middelen in handen om de dagelijkse verkoop te beheren, overal betalingen te accepteren en een relatie op te bouwen met zijn klanten”, vertelt Björn.

„We hebben allereerst een analyse gemaakt en een voorstel gedaan voor een tech stack. In de kern daarvan zaten het e-commerceplatform Shopify en nog een aantal andere tools. We hebben op basis daarvan een plan gemaakt en vervolgens dat stap voor stap uitgewerkt. We zijn nu nog met enkele onderdelen bezig, want zo’n traject kost operationeel aan de klantzijde toch vaak wat meer tijd dan je denkt”, zegt Dylan Laseur, één van de oprichters en één van de eigenaren van Flatline Agency. „Maar het stuk e-commerce is in ieder geval al klaar presteert zeer goed en met e-commerce marketing zijn we samen in volle vaart mee bezig. Het is al met al een heel nauwe en prettige samenwerking tussen Flatline en OGER.”

Lees ook: Auréus: ‘Flatline Agency bouwt ons digitale gezicht naar buiten’

Betere targeting klant

Volgens Björn is het digitale transitieproject bij OGER op te knippen in twee verschillende fases. „De eerste fase is het lanceren van een geheel nieuwe site met een goed functionerende webshop in combinatie met de e-commerce marketing/tech structuur. Dat is het e-commerce gedeelte, waar Dylan aan refereert. De tweede fase is het integreren van het Shopify-POS systeem. Via dit systeem kunnen we data van klanten verzamelen. Dit geeft ons heel veel mogelijkheden. Bij veel retailers is er een scheiding tussen de fysieke winkel en het online gebeuren. Ze hebben voor elk onderdeel een apart systeem, waardoor bijvoorbeeld fysieke winkels geen data over online klantgedrag hebben en vice versa. Maar wij hebben die systemen door het digitale transitieproject nu samengevoegd. Als laatste migreren we de ERP om zo OGER volledig omnichannel te maken en 30% van de dagelijkse taken te automatiseren.”

Een dergelijk samengevoegd systeem geeft OGER veel meer inzicht in het klantenbestand, vult Dylan aan. „Hierdoor weet je bijvoorbeeld wat een klant online of offline besteld heeft, wat zijn maten zijn. Als je dit soort dingen weet, kun je hem extra service bieden.”

Inschakelen Flatline Agency gouden greep voor OGER. Foto: Flatline Agency.
Lees verder onder de advertentie

Meedenken vanuit het klantperspectief

Hoe is de samenwerking met Flatline OGER bevallen? „Flatline Agency is een jong bedrijf, met ambitieuze ondernemers. Ze groeien sterk. Sinds het begin van onze samenwerking zijn ze in omvang bijna verdriedubbeld. Het bedrijf is strategisch goed onderlegd, ze denken vanuit het klantperspectief met de klant mee. Als er dingen slimmer, goedkoper of efficiënter kunnen, dan laten ze het niet na om de klant daarop te attenderen. Ze denken dus mee met de klant en bieden ook concrete oplossingen die andere partijen niet hebben. Dat maakt de samenwerking heel prettig”, meent Björn.

De award winnende digitale transformatie van OGER past helemaal bij haar streven om excellente dienstverlening aan haar klanten te bieden. „Ons kledingmerk, opgericht door drie broers, bestaat sinds 1989 en heeft de transitie doorgemaakt naar de tweede generatie. Het heeft als kernwaarde ‘persoonlijke service’ verlenen en ‘kwalitatief hoogwaardige producten’ aan te bieden in Nederland en België. Onze prioriteit is het ontzorgen van de klant en adviezen op maat te geven in alle verkoopkanalen. Tegenwoordig verkopen we overigens veel meer dan alleen pakken, waar we eerder om bekend stonden. Je kunt bij ons, online en fysiek, ook t-shirts, knitwear, sneakers, overhemden en allerlei accessoires kopen”, aldus Björn.

Wil je ook meer weten over digitale transities, POS, ERP of eCommerce migraties, neem dan hier contact op met Flatline Agency.