Als development en design agency is Flatline Agency dé A-Z partner voor bedrijven in het digitale landschap, vertelt mede-eigenaar Dylan Laseur vanuit hun kantoor in Bali. In 2019 stond hij, samen met broer Robin, aan de basis van het bedrijf, in een kelder in een dorp in het midden van het land. Flatline Agency is in korte tijd uitgegroeid tot een creatief, innovatief en toonaangevend bedrijf met een hoofkantoor in Amsterdam en werkplekken in New York en Bali. De jonge onderneming is inmiddels vaste digitale en/of strategische partner van vele gevestigde ecommerce partijen, corporates en andere hardgroeiers met ambitie. Het bedrijf heeft momenteel 32 mensen in dienst: een mix van ‘talented youngster’ en ervaren seniors. Wat alle medewerkers volgens Dylan bindt is gedrevenheid, creativiteit en de bereidheid om te ‘outperformen’. ,,We bouwen niet zomaar een website of webshop, maar verzorgen de gehele digitale transitie van een bedrijf. Denk hierbij aan digitale strategie, design, development, SEO, customer software & marketing - van a tot z dus, waarbij alles op elkaar is afgestemd en juist communiceert om zo traffic, sales en klanttevredenheid direct en exponentieel te laten groeien.’’
Bij Oger is gekozen voor een omnichannel strategie, met als doel een zo soepel mogelijke koopervaring “Seamless” voor de klant op verschillende kanalen
Flatline Agency
Oger: omnichannel strategie
Als voorbeeld noemt hij de onlangs afgeronde digitale transitie van Oger, een van de meest bekende familiebedrijven in Nederland met verschillende winkels welke high-end herenkleding van exclusieve modehuizen uit Italië verkoopt. Flatline Agency heeft eerst het bestaande digitale landschap van Oger bekeken. Wat ging goed? Wat ging fout? Waar was actualisatie nodig? Vervolgens is een advies op maat gemaakt dat uiteindelijk ook door hen is doorgevoerd, inclusief een nieuwe digitale huisstijl, Point of sale (POS), webshop, marketing software en SEO migratie.
Bij Oger is gekozen voor een omnichannel strategie, met als doel een zo soepel mogelijke koopervaring “Seamless” voor de klant op verschillende kanalen. Zo is eenheid gebracht in alle data touchpoints. Een touchpoint is elk punt van interactie met een (potentiële) klant in elk stadium van de klantenreis: Retail store, website, Facebook, Instagram, andere social media en zoekresultaten van Google. Verder is het Shopify POS-systeem toegepast, dat een winkelier alle tools in handen geeft om de dagelijkse verkoop te beheren, overal betalingen te accepteren en een relatie op te bouwen met je klanten. Dylan: ,,Wanneer een klant van Oger ergens op klikt, weten we dat. En daar stellen we de rest van zijn of haar winkelervaring op af. Volledig gepersonaliseerd dus. Op deze manier bezorg je de klant de fijnste en meest eenvoudige ervaring die mogelijk is, omnichannel in de kern.’’
Flatline Agency laat Oger na de digitale transitie niet in de steek: het zet tijdelijk eigen mensen neer om het e-commerce team te versterken en kennis over te dragen totdat Oger de nieuwe manier van werken zelf volledig onder de knie heeft.
Strategische en innovatie partner
Ook Deloitte, de grootste accountant ter wereld, klopte bij Flatline Agency aan. De opdracht: naast een uitvoerende rol, de vaste strategische partner zijn voor het juist overbrengen van de innovatie in (onder andere) Web3. Dit door onder meer masterclasses, design, development, workshops, trainingen en strategische sessies.
Halve oplossingen
Wanneer Dylan met een helicopterview naar het digitale landschap van (bedrijven in) Nederland kijkt, valt hem op dat ‘we’ het vergeleken met de rest van de wereld goed doen op het gebied van ecommerce, software en design. ,,We lopen voorop. Dat gezegd hebbende, vind ik dat veel bedrijven toch voor halve oplossingen kiezen. Ze hebben weliswaar een website en webshop, maar hebben het totaalplaatje niet inzichtelijk gemaakt. Het ontbreekt ze vaak aan kennis of tijd. Bedrijven die meer sales willen, laat vaak een nieuwe website bouwen, verder doen ze niks. Met andere woorden: er is geen strategie. Misschien dat het op de korte termijn extra geld oplevert, maar op de lange termijn gaat dit niet werken. Mijn stelling: als je wil innoveren op het gebied van onder meer e-commerce, dan moet de basis goed zijn. Innoveren zonder goede kern heeft geen enkele zin. Want wat ga je dan innoveren?’’
Een goede basis is volgens Dylan het bouwen van een goed converterende website met webshop die niet al te veel budget nodig heeft om te draaien, maar wel relevante leads genereert voor je bedrijf, welke door de juiste Marketing software ook lang binnenboord blijven.
Flatline Agency is een voorloper in de wereld van e-commerce, sites en software development
Flatline Agency
De markt is constant onderhevig aan verandering - innovatie is key
Dylan zegt dat de Europese privacywetgeving, omschreven in The General Data Protection Regulation (GDPR), steeds strenger wordt. Zo gaan cookies op vrij korte termijn verdwijnen, terwijl veel bedrijven juist leven van die cookies. Cookies worden ingezet om internetgebruikers te volgen en voor het weergeven van gerichte advertenties. ,,Je moet als bedrijf dus meer first party data verzamelen. Het binnenhalen van klanten wordt met de dag duurder. Heb je ze eenmaal binnen, dan moet je ze verwennen. Sales boosten met heel veel geld? Daar ga je de wedstrijd niet mee winnen. Lead nurturing, het voeden van leads met waardevolle informatie, leuke acties en een community hieromheen (uit)bouwen wordt steeds belangrijker. Dat kan onder meer door geautomatiseerde email-campagnes en 360 graden klantprofielen op te bouwen. Echter als er geen ‘seamless setup’ als basis klaarstaat - het platform, website of de webshop zelf bijvoorbeeld - zal de lead in eerste instantie nooit converteren of zal het zeer kostelijk zijn deze te behouden”
Flatline Agency is een voorloper in de wereld van e-commerce, sites en software development. Dylan geeft meermaals per week grote Keynotes of masterclasses bij bedrijven in binnen- en buitenland. Hij krijgt er energie van, kan kennis overdragen en bovendien is het goed voor de naam en autoriteit van zijn bedrijf. De ambitie van Flatline Agency? De beste van Nederland worden. Het bedrijf wil doorgroeien naar ‘een mannetje of honderd’ over drie jaar. Dylan hoopt dat bedrijven de omnichannel strategie en digitale transitie beschouwen als wezenlijk onderdeel van de lange termijn strategie. ,,Zie het niet als een klein onderdeel om een KPI te halen, maar bekijk het hele plaatje. Wij weten hoe de markt er uit ziet en ik weet een ding zeker: er liggen nog zoveel mooie kansen voor eigenlijk elk bedrijf in het digitale landschap’.
Ook hulp nodig bij uw omnichannel strategie, replatforming of digitale transitie? Neem direct contact op met de specialisten van Flatline Agency.