Podcast

‘Wake Up Call’: hoe Nedap onze veestapel met technologie fitter maakt

Deze week hoor je op de vroege ochtend van elke werkdag een nieuwe aflevering van 'Wake Up Call' vanaf het Mediapark in Hilversum. Daarin interviewt presentator Guy Hoeks een ondernemer achter een onderscheidend bedrijf dat iedereen wakker schudt, verbaast en informeert over bijzondere innovaties. In deze tweede aflevering Bertino Verstege, managing director Nedap Livestock Management.

Nedap koe vee Berino Verstege podcast

PRESENTATOR: GUY HOEKS | FOTO: Nedap 4 juni 2019

In de tweede aflevering van deze podcast het technologiebedrijf Nedap waar meer dan 700 mensen werken op vakgebieden als design, engineering, software development, finance, HRM, projectmanagement, marketing en sales. De multinational werkt samen in verschillende marktgroepen en teams maar altijd vanuit één gezamenlijke ambitie: een technologie ontwikkelen die mensen helpt om productiever en succesvoller te zijn in hun werk.

De meeste boeren zien hun koeien als topatleten

Bertino Verstege, Nedap

Fitbit voor de koe

Bertino Verstege vertelt in deze ‘Wake Up Call’ over een soort van Fitbit voor de koe. Met een compleet pakket aan automatiseringsoplossingen van Nedap heeft de veehouder een volledig inzicht in zijn veestapel en worden zijn dieren automatisch verzorgd op basis van individuele dierbehoeften. ,,De meeste boeren zien hun koeien als topatleten’’, aldus Verstege. Een bijzondere HoloLens-bril helpt de boer zijn koe nog atletischer te krijgen. Hoe? Luister de podcast!

Luister ook naar de eerste podcast waarin Guy Hoeks met Siete Hamminga van Robin Radar spreekt.

De nieuwe podcast-serie 'Wake Up Call' is ook te beluisteren op New Business Radio, elke vroege ochtend rond 7.15 uur.

Droomstart

Theesommelier verrast met een alternatief voor wijn in Droomstart

Steeds meer mensen willen minderen met alcohol. Maar wat schenk je in als er geen wijn meer op tafel staat en je bent uitgekeken op water? Thee, is het volmondige antwoord van Anne Hardon. In de vierde aflevering van de podcastserie Droomstart verrast de theesommelier met haar concept Chef’s Dinner Tea.

Details
Droomstart

Podcast Droomstart: waarom Eva en Nicky geloven in workations voor bedrijven

Corona heeft een hoop zaken versneld maar dat thuiswerken plots zó normaal zou worden, dat had zelfs de grootste innovator niet verwacht. Complete kantoren zijn leeg omdat het personeel – zelfs nu het weer kan – liever thuiswerkt. Maar hoe zit dat met de binding onderling, en met het bedrijf? Het ‘gouden duo’ uit de derde aflevering van de podcastserie Droomstart heeft de oplossing.

Details
Droomstart

TU-student daagt Google uit in tweede aflevering van Droomstart

,,De wereld kan je veranderen met technologie, maar de impact is veel groter in een startup.” Het zijn de woorden van TU-student Dewwret Sitaldin in de tweede aflevering van de nieuwe podcastserie Droomstart. Zijn startup-idee daagt techreus Google uit. Maar weet hij ook de ondernemersjury te overtuigen?

Details
Droomstart

Volg ambitieuze ondernemers-in-de-dop in de nieuwe podcastserie Droomstart

Wist je dat de helft van de Nederlanders ervan droomt om te ondernemen, maar dat slechts een fractie daarvan daadwerkelijk de stap durft te maken? Daarom lanceert De Ondernemer Droomstart: een nieuwe podcastserie waarin ondernemers in spe met een gouden business-idee worden geholpen én gevolgd op hun weg naar succes.

Details
Sleutel tot Succes

Mijn naam is Groen. Jitse Groen. Grootste maaltijdbezorger van de westerse wereld

In 1999 programmeerde hij een pizzabestelsite in zijn studentenkamer in elkaar, anno nu runt Jitse Groen (43) de grootste maaltijdbezorger van de westerse wereld. Just Eat Takeaway.com bedient - letterlijk, in dit geval - samen met Grubhub ruim 70 miljoen klanten. Over die sleutel tot succes, over die exponentiële en zelfs explosieve groei, een kleine dertig boeiende luisterminuten.

Details
Aandachtstrekkers

Nieuwsbrief net zo spannend als een Netflix-trailer? Zo pak je dat aan

Nieuwsbrieven saai, vervelend en onaantrekkelijk? Onzin. Een digitale nieuwsupdate hoeft alles behalve een spam-waardig moetje te zijn waar je als ondernemer niet onderuit komt. Au contraire: jouw nieuwsbrief kan net zo'n must see-item zijn als een trailer voor de nieuwste Netflix-hit. Hoe? Aandachtstrekkers Michel Ariëns en Patrick Wessels scheppen licht in de duisternis.

Details