Marketing

Wat kan er nog wel en wat niet met de jarige Handelsnaamwet? Roderick Chalmers legt uit

beeld deondernemer
Leestijd 1 minuut
Lees verder onder de advertentie

Floris Hülsmann dacht met een gesjeesde student te maken te hebben. Nee dus. Roderick Chalmers Hoynck van Papendrecht is al lang en breed advocaat en partner bij het gerenommeerdeadvocatenkantoor AKD.

Hij pakte een onderwerp aan dat al honderd jaar stil ligt in de rechtspraak: deHandelsnaam! Want wat is er aan de hand? Vroeger was het makkelijk om jebedrijf een naam te geven, je gebruikte gewoon je achternaam, vertelde in welkebranche je zat en klaar. Heineken’s bier. (Lucas) Bols Jenever. Albert HeijnKruidenierszaak. De handelsnaam wordt vaak een merknaam.

Lees verder onder de advertentie

Lees ook: Reclame-expert Ed Stibbe: je naam als meest krachtige marketinginstrument

Wat doe je als er een copycat op de markt komt?

Maar nu is er internet en kiezen we namen als goedkopekoelkasten.nl enBooking.com. Kun je dan nog steeds met de wetgeving van honderd jaar geleden werkenals er een copycat op de markt komt? Kort samengevat... Nee! Maar er ismisschien juist meer mogelijk dan je denkt. De gast van deze podcast is net zo bevlogen overnamen en intellectueel eigendom als uw host en de twee hadden dan ook een zeer boeiendgesprek. Komt het ooit nog goed met die namen in Nederland? De advocaat heeft deoplossing in handen.

Lees ook: Cor Hospes: 'Vertel jouw verhaal niet op Facebook, start je eigen platform'

Lees verder onder de advertentie