Nieuws Marketing

Ondernemers willen charme Amsterdamsestraatweg laten zien

Van slechte verhalen over de Amsterdamsestraatweg naar een winkelgebied dat niemand meer uit de weg gaat. Dat is wat de ondernemersvereniging Hart voor de Straatweg wil bereiken, schrijft het AD. Een campagne en een evenement op 4 juni moeten het imago van de straat opkrikken.

Lisa Ruigrok 25 mei 2016

Amsterdamsestraatweg

Met een versierde straat, promotieteam en acties bij verschillende ondernemers hoopt Arvid Dam van de ondernemersvereniging veel mensen naar de Straatweg te trekken. Door de negatieve verhalen slaan veel mensen de straat over, denkt Dam. "Dat is jammer, want het is een fantastisch leuke plek waar ook een hoop goede dingen gebeuren."ImagoHet opstappen van voorzitter Loukili door een geweldsincident, illegale gokactiviteiten en geluidsoverlast hebben de straat een slecht imago bezorgd. Volgens Dam is daardoor een verkeerd beeld van de Straatweg ontstaan, waar veel ondernemers last van hebben.Problemen"Elk winkelgebied kent problemen. Het is vervelend dat de Straatweg alleen als doorgaande weg wordt gezien waar niemand wil stoppen voor een winkelsessie of een drankje", zegt Dam. Volgens Dam is er ondanks de lengte van de straat veel saamhorigheid.Dat de Amsterdamsestraatweg in de campagne de 'stoerste straat van Utrecht' wordt genoemd, is niet voor niets. "We willen er vooral mee relativeren dat er ook goede dingen in de straat zijn en hopen dat iedereen dat zelf komt ervaren", aldus Dam.