Aangeboden door ANWB
Branded Content Mobiliteit
Business Mobility Week - dag 3: mobiliteit met een abonnement
Naast het standaard leasecontract wordt vaak gekozen voor slimme diensten waarin de voordelen van leaseauto's, deelauto's, fietsen of OV-abonnementen worden gecombineerd. Op de woensdag van de Business Mobility Week ging het over die spreekwoordelijke weg naar de zaak en de klant.

Foto: Milan Vermeulen.
Goed georganiseerde mobiliteit draagt bij aan een hogere productiviteit. Medewerkers die zonder files, protesten of andere vertragingen op tijd op arriveren zijn productiever en gemotiveerder. En daarbij kan een efficiënt mobiliteitsbeleid de bedrijfsresultaten stimuleren, draagt het bij aan de duurzaamheidsdoelstellingen en ook steeds meer aan het imago van het merk of de ondernemer als werkgever.
Andere, ook interessante businessmodellen: de veranderende markt van mobiliteit.
In de woensdag-uitzending van de Business Mobility Week presenteerden ondernemers achter innovatieve merken als MyWheels en Check hun oplossingen voor de zakelijke markt. Deze innovatieve aanbieders hebben ándere, ook interessante businessmodellen. Zo kunnen hun auto's per maand of per uur worden ingezet.
Hieronder zie je het interview met Jan van Delft Directeur bij Vereniging Zakelijke Rijders op de woensdag van de Business Mobility Week terug. Tekst gaat verder onder de video.
Die flexibiliteit biedt ook kansen op de arbeidsmarkt. Shuttel helpt grootzakelijke organisaties met de invulling van hun mobiliteitsbeleid met intuïtieve mobiliteitsoplossingen via één kaart of app.
Ook werknemers in het mkb hebben behoefte naar flexibele en duurzame mobiliteit. In samenwerking met Shuttel biedt de ANWB daarom met de ANWB Mobiliteitskaart verschillende mobiliteitsdiensten aan voor ondernemers. De ANWB helpt hiermee kleine en middelgrote mkb'ers om mobiliteit voor elke werknemer leuk te maken. Zonder alle administratieve rompslomp.
Lees ook: ANWB over mobiliteit in 2050: 'Nederland mobiel houden is onze verantwoordelijkheid’
Uitdagingen door technologische en maatschappelijke ontwikkelingen
Tijden veranderen. En snel ook. Autofabrikanten worden meer dan ooit uitgedaagd door technologische en maatschappelijke ontwikkelingen. Waar de automarkt niet zo lang geleden een eenheidsworst werd, onderscheiden merken zich nu weer met eigenzinnige visies, strategieën en businessmodellen. Wat te denken van het nieuwe automerk Lynk & Co, met een altijd opzegbaar maandelijks abonnement. Maar ook een merk als Volvo biedt auto's met abonnementen aan, Care by Volvo.
'Ik stoorde mij aan de schijnheiligheid van de industrie'
,,Plots zijn alle automerken duurzaam, omdat ze allemaal elektrische auto’s hebben. Waarom? Omdat Tesla ze heeft getoond hoe ze het moeten doen. Ik stoorde me aan de schijnheiligheid in de industrie." Voormalig Volvo-topman Alain Visser van Lynk & Co houdt van duidelijke taal.
,,Als jouw businessmodel bestaat uit het verkopen van een product dat voor 95 procent van de tijd stilstaat, dan is dat niet duurzaam. Ik wilde dus iets totaal anders gaan doen. Wat? De mobiliteit radicaal veranderen. Mobiliteit duurzamer en leuker maken, niet in blabla, maar echt in de uitvoering." En daar hoort een abonnementsmodel bij, waarover Visser in de uitzending van woensdag alles vertelde.
Dagelijks live kijkradio van 12.00 tot 14.00 uur
Roland Tameling (links) en Frank Buma zijn de presentatoren van de dagelijkse kijkradio-uitzendingen tijdens de Business Mobility Week.
Luister en/of kijk mee tussen 12.00 en 14.00 uur via deze website, YouTube of New Business Radio.
Deelauto of scooter?
Shuttel's marketingmanager/strateeg Bart Horstman (foto) weet hoe je mobiliteit overzichtelijk houdt en heeft zicht op de ontwikkelingen. Met Shuttel reis je van deur tot deur met een vervoersmiddel naar keuze. Dagelijks reizen meer dan 170.000 gebruikers van verschillende grootzakelijke Nederlandse bedrijven en overheden met Shuttel, en maken ze samen meer dan 300.000 reisbewegingen per dag.
Tijdens kijkradio live antwoorden op alle vragen
Want: hoe ontwikkelt de markt voor deelauto's zich? Wanneer is de scooter een zinnig alternatief? Kun je ervan op aan dat zo'n deelauto er ook echt staat op de afgesproken tijd? En ja, nóg een abonnement...?
Stuk voor stuk vragen die aan de orde kwamen op woensdag 28 maart. Gesprekken over innovatie en ondernemerschap, maar ook zakelijke nuchterheid, live te volgen via onder meer deze website, YouTube en New Business Radio. HIeronder zie je de uitzending van dag 3 van de Business Mobility Week.
Ook interesse in de mogelijkheden van een mobiliteitskaart? Bekijk wat de ANWB Mobiliteitskaart voor jou kan betekenen: ANWB Mobiliteitskaart