Nieuws Digitalisering
Sportleraar, masseur of kapper aan huis? GetEase-app moet het eenvoudiger maken
Ondernemers Ilona van Wegen en Maurits de Cler, beide afkomstig van Google, zagen dat de vraag naar on demand-diensten snel stijgt. Met hun passie voor merken bouwen en digitale disruptie zien zij een kans in het herdefiniëren van hoe mensen lokale lifestyle-diensten inkopen en ervaren. Hoe? Met het GetEase-platform.

De kapper thuis? Via GetEase is dat snel gefikst, zo beloven de oprichters van het platform. Foto: Shutterstock
Met GetEase kan de consument diensten aan huis laten komen. Via een app kan de gebruiker volgens de oprichters gemakkelijk een sportleraar, manicure, masseur, kapper of opruimcoach boeken die naar de klant toe komt.
Oprichters Ilona van Wegen en Maurits de Cler zien dat de services-industrie groot en zeer gefragmenteerd is terwijl consumenten zoeken naar kwaliteit en gemak. ,,Daar proberen wij een oplossing voor te bieden. GetEase past in de volgende fase van de revolutie op het web en vormt de ideale oplossing voor een generatie van mensen die het druk hebben en voortdurend op zoek zijn naar gemak, tijdwinst en ontspanning.''
Lees ook: Belgen timmeren aan Nederlandse weg met uitzendbureau voor 50-plussers en gepensioneerden
Mede-oprichter GetEase deed retail- en marketingervaring op bij Heineken en Google
De startup streeft ernaar een breed pakket aan lifestyle-services aan huis te brengen. Het kan naast de eerder genoemde beroepen in de toekomst ook gaan om een kok, een picknick of zelfs dj, zo beloven de ondernemers.
Mede-oprichter Ilona Van Wegen startte haar loopbaan twintig jaar geleden bij Heineken waar ze haar passie voor merken bouwen heeft opgedaan. De laatste acht jaar werkte ze bij Google Nederland en was Van Wegen als boardmember verantwoordelijk voor retail. ,,Ik hou er niet altijd van in een drukke salon te zitten, dit kost me veel tijd en ik vind het alles behalve ontspannen. Ook vraag ik me soms echt af hoe ik even snel aan een goede kok of sportleraar kom. Met GetEase kan dit snel en ben je verzekerd van goede kwaliteit'', zo belooft Van Wegen.
''Wij werken met zzp'ers samen om hun klandizie te verhogen en bieden ook support in boekhouding en arbeidsongeschiktheidsverzekeringen. Maar zij blijven altijd wel de ondernemer''
'Het vinden van nieuwe klanten complexer geworden in hedendaagse digitale tijdperk'
,,Natuurlijk draait alles om kwaliteit. De service-experts van GetEase zijn allemaal zorgvuldig gescreend en gecertificeerd in hun vakgebied'', gaat de ondernemer verder. ,,In de service-industrie is zo'n 60 tot 70 procent zzp’er en het vinden van nieuwe klanten is complexer geworden in het hedendaagse digitale tijdperk. Wij werken met hen samen om hun klandizie te verhogen en bieden ook support in boekhouding en arbeidsongeschiktheidsverzekeringen. Maar zij blijven altijd wel de ondernemer, zo zetten ze hun eigen prijzen en bepalen ze ook zelf wanneer en hoe lang ze werken. Dit is volledig flexibel en dagelijks aan te passen'', benadrukt Van Wegen.
GetEase heeft momenteel al honderden gebruikers in Amsterdam. Het aantal boekingen zit volgens het bedrijf enorm in de lift. ,,GetEase is nu live in Amsterdam maar is voornemens door te schalen naar andere steden. De app is nu beschikbaar in de Apple Store en Google Play.''
Lees ook: Hoe Moonback-ceo Niels Meijssen reflecteert volgens de GRIP-methode