Kleine Magnolia is een webshop met allerlei babyproducten zoals rammelaars, bijtballen en babyslofjes. Alles is los te bestellen, maar de meeste mensen kopen producten in een box, standaard of zelf samengesteld, in prijs variërend van 17 tot 75 euro. ,,Ik maakte zelf ook altijd pakketjes voor ouders”, vertelt ze in het AD. ,,Een aantal kleine dingen bij elkaar vind ik leuker om te geven.”
Mijn man brengt de pakketjes naar de post, mijn oudste keurt nieuwe items en mijn jongste zoon is het modelletje
InCa van Wilgenburg, ondernemer
Ondernemen aan de eetkamertafel
Haar website staat niet vol met roze of blauwe producten. Neutrale kleuren, zoals bordeauxrood, bruin en geel, zie je veel meer. ,,Ik wil niet dat er een stempel wordt gedrukt, zo van: dit is voor een meisje en dit voor een jongen.” Items zoals bijtringen of speenkoorden maakt de Rotterdamse zelf.
Van Wilgenburg wilde altijd al een eigen bedrijf, maar het was in het begin wel even wennen. ,,Ik begon met Instagram om te kijken of het iets zou worden, maar daar wist ik niks van.” Hetzelfde gold voor het maken van een logo of webshop. Ze kan nu gelukkig alles zelf, zoals het maken van foto’s. Dat doet ze ‘gewoon aan de eetkamertafel’ met haar iPhone.
Lees ook: Deze ondernemers starten juist nú een nieuw bedrijf
Een echt familiebedrijf
Van Wilgenburg noemt Kleine Magnolia zelfs een familiebedrijf. ,,Mijn man brengt de pakketjes naar de post, mijn oudste keurt nieuwe items en mijn jongste zoon is het modelletje.” Het thuiswerken met twee kleintjes kan pittig zijn, maar ze wordt er steeds handiger in. ,,Ik hoop wel snel een keer op een braderie te staan, dat lijkt mij zó leuk.”
Lees ook: Van tienermoeder naar zakenvrouw: openhartig boek Tara Boxman