Actueel

Jeanswinkelketen Score met 450 medewerkers failliet verklaard

beeld deondernemer
Leestijd 2 minuten
Lees verder onder de advertentie

Laatste update: 23 juni 2023 18:45

Score was decennialang aanwezig in de winkelstraten. Ondernemer Jan Peters opende in 1981 de eerste winkel in Apeldoorn en breidde daarna verder uit. Op het moment van het faillissement hadden Score en Chasin' ruim vijftig winkels in Nederland, een webwinkel en verkooppunten in andere winkels in het buitenland, meldt de rechtbank in Zutphen.

Onder het faillissement vallen meerdere bedrijven, te weten core Group BV, Score Wholesale BV, Score Retail Nederland BV, Score International B.V., Score Franchise BV, S.C.R. Retail BV, CHASIN' Wholesale BV, CHASIN' Retail Nederland BV en Blue Office BV.

Lees verder onder de advertentie

Door het faillissement komen de banen van zo'n 450 medewerkers in gevaar.

Lees ook: Brabants modebedrijf Gerlon voor tweede keer failliet

De door de rechtbank aangewezen curator kon nog geen toelichting geven op het faillissement. Het bedrijf zelf weigert vooralsnog om commentaar te geven. Onduidelijk is dan ook of de winkels voorlopig nog open blijven, wat de oorzaak is van het faillissement en of een doorstart mogelijk is. ,,Wij doen daar geen uitspraken over", aldus een medewerker van Score.

Lees verder onder de advertentie

Lees ook: Leegstand in luxe megawinkelcentrum Mall of the Netherlands: wat is er mis?

Betalen met cryptomunten in Score

Score haalde twee jaar geleden nog internationaal het nieuws omdat het de eerste winkelketen was waar je een spijkerbroek met een cryptomunt kon betalen, althans, bij de Score-shop in Westfield The Mall of the Netherlands in Leidschendam. ,,Steeds meer consumenten willen met cryptomunten kunnen betalen. Als retailer wil je in alle opzichten zijn waar de consument is: van fysieke winkels en online platforms tot de manier waarop er betaald wordt”, aldus Frank Huisman, ceo van de Score Group, destijds.

Omnichannelstrategie

Huisman vertelde destijds onder meer ook in dit artikel:,,Onze hoofdstrategie is sinds drie jaar dat wij van een traditionele retailer veranderen in een internationale omnichannel-speler. Wij willen klanten namelijk bedienen via de kanalen die zij wensen. Zo waren wij de eerste retailer die Click en Collect lanceerde: het thuis bestellen en in de winkel ophalen van bestellingen. Maar denk ook aan innovaties als ‘Order instore’ (in de winkel bestellen, thuis ontvangen), en videobellen: het als klant vanuit huis voor persoonlijk stijladvies videobellen met een medewerker die kleding uit de schappen selecteert. Al deze innovaties werden mogelijk doordat we drie jaar geleden investeerden in digitale technologie om het web optimaal te kunnen bedienen.”

Lees verder onder de advertentie